Mark Zuckerberg chce, abyśmy kupowali cyfrowe ubrania

Ubierz awatara w ciuchy takich marek jak Balenciaga, Prada lub Thom Browne. Wysokie ceny, lepszy status społeczny, ale tylko w świecie cyfrowym.

Meta stawia na cyfrowe awatary / Fot. Meta

Meta stawia na cyfrowe awatary / Fot. Meta

Meta (Facebook) ogłosila swój "Avatar Store", przeprowadzając wirtualny pokaz mody. Eva Chen, dyrektor ds. partnerstw modowych na Instagramie, wraz z Markiem Zuckerbergiem rozmawiała o tym, jak będziemy mogli ubierać i przebierać swoje awatary w metawersum. Oczywiście miała na myśli cyfrowe ciuchy, w dodatku znanych i drogich marek, jak Prada, Balenciaga czy Thom Browne.

Kupowanie skórek i innych wirtualnych elementów nie jest niczym nowym - szczególnie dla graczy. Ale Meta chce przenieść tę koncepcję do mediów społecznościowych. Jak twierdzi Zuckerberg, "dobra cyfrowe będą ważnym sposobem wyrażania siebie w metawersum i głównym motorem gospodarki kreatywnej (ang. creative economy)".

Zobacz również:

  • Krótka lista najbardziej niedocenianych technologii w IT
  • Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI

Meta nawiązała partnerstwa z kilkoma markami odzieżowymi i wiemy, że pojawią się kolejne. Luksusowe, acz cyfrowe ciuchy, będziemy mogli "zakładać" na swoje awatary na Facebooku, Instagramie, Messengerze i - ostatecznie - w metawersum, nad którym pracuje firma Zuckerberga.

Ostatnie wysiłki Zuckerberga polegają właśnie na tym, aby przekonać świat do metawersum. Najnowszy sklep kładzie podwaliny pod finalny cel, jakim jest stworzenie ogromnego wirtualnego świata, który niejako miałby zastąpić klasyczny internet. Jeśli ten cel uda się osiągnąć, posiadanie unikalnego awatara będzie dla wielu osób z pewnością bardzo cenne i ważne.

Awatary już działają

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że już teraz Meta pozwala na tworzenie awatarów. Obecnie Facebook czy Instagram obracają się ciągle wokół prawdziwych zdjęć i filmów, niemniej w panelu ustawień możemy już tworzyć wirtualną wersję siebie, a następnie wykorzystywać ją w relacjach na Instagramie (Instagram Stories) oraz w komentarzach do postów na Facebooku.

Na razie do awatarów możemy dołączać jedynie bezpłatne ciuchy i elementy - dostępne dla wszystkich. Sklep dla awatarów pojawi się już niedługo, a ceny wirtualnych ciuchów pozostają na razie tajemnicą.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200