Mapy Google ważne dla rozwoju biznesu

Firmy, którym zależy na obecności w sieci, powinny bardziej zainteresować się usługą Mapy Google. Oto 5 powodów.

Mapy Google - niezbędne dla firmy?

Mapy Google - niezbędne dla firmy? / Fot. Pixabay.com

W ubiegłym roku Mapy Google obchodziły swoje 15-lecie. To wtedy Google dodało kilka nowych funkcji do usługi, aby to uczcić, jak również zmieniło się jej logo. Przez wszystkie te lata stosunkowo proste rozwiązanie, oparte na wirtualnych mapach, ewoluowało w miejsce do odkrywania lokalnych biznesów, planowania szczegółowych dojazdów do pracy, czy też odkrywania nowych, sugerowanych lokalizacji. Mapy Google to dziś bardziej miejsce odkryć, niż zwykła mapa online.

Już ponad miliard użytkowników korzysta z Map Google'a, co powinno spotkać się z zainteresowaniem firm. Jest to dla nich bowiem świetna możliwość nawiązania kontaktu z potencjalnym klientem, w dodatku w pełni bezpieczna.

Zobacz również:

  • Ta technika rozwiązuje problem ograniczonej wielkości okien kontekstowych obsługujących modele językowe LLM
  • Pinezka Google. Co to jest i jak ją wysłać

Dlaczego Mapy Google to dobre rozwiązanie dla twojego biznesu

Od wyszukiwania pobliskiego serwisu komputerowego, po znalezienie rekomendowanych restauracji, Mapy Google zaspokoją wszystkie te potrzeby. Pobierają informacje z sekcji Google Moja Firma, gdzie możemy założyć bezpłatny profil firmowy i wypełnić listę najważniejszych danych o naszym biznesie. Te dane są później wykorzystywane w wyszukiwarce, zwłaszcza gdy użytkownik korzysta z wyszukiwarki lokalnej.

Uzupełnienie swojego profilu zajmuje kilka chwil, a zyskujemy wówczas możliwość prezentowania firmy internautom. Na jakie korzyści możemy liczyć?

1. Mapy Google pomagają znaleźć naszą firmę

Funkcja wyszukiwania lokalnego to jedna z najważniejszych, jakie oferują Mapy - to największy atut usługi. Użytkownicy mogą łatwo zobaczyć naszą firmę, jeśli znajduje się ona w tym samym miejscu, z jakiego dokonują wyszukiwania w google.pl.

2. Szybki dostęp do danych kontaktowych

Kolejna zaleta: platforma udostępnia kompleksowy indeks firmy, który zawiera m.in. nr telefonu czy godziny otwarcia. A ponieważ większość wyszukiwań w Mapach Google jest wykonywana przez telefon, użytkownik jest w stanie szybko do nas zadzwonić - wystarczy jedno kliknięcie. To zdecydowanie skraca dystans i ułatwia nawiązanie kontaktu z biznesem.

Mapy Google - wyszukiwanie lokalne, Wrocław

Mapy Google - wyszukiwanie lokalne, Wrocław

3. Mapy zachęcają do odwiedzania naszej strony www

Oprócz podania nr telefonu Mapy Google wyróżniają również stronę internetową naszej firmy. Jeśli ktoś zechce zyskać więcej informacji, łatwo może przejść do witryny i je znaleźć. Mapy mogą być doskonałym i dużym źródłem ruchu na naszej stronie firmowej.

4. Google wyświetla zdjęcia z naszej firmy

W Mapach możemy znaleźć zdjęcia np. wystroju, menu czy dań, jeśli weźmiemy pod uwagę restaurację. Usługa może wyświetlać obrazy bezpośrednio w wyszukiwarce, co potrafi być bardzo przekonujące dla potencjalnych klientów. Mapy tworzą wizualną wizytówkę firmy, zachęcając do kontaktu i zakupów.

5. Mapy Google zwiększają wiarygodność

Nic tak nie buduje zaufania do marki, jak potwierdzone opinie od dotychczasowych klientów. Google wyświetla recenzje i opinie w usłudze, przez co użytkownik może podjąć lepszą, świadomą decyzję o wyborze danego produktu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200