Małymi krokami

Zmiany w centrali

"Przez rok działał u nas system sprzedażowy komunikujący się z SAP Business One, a ten z CDN XL. Jeżeli SAP Business One jest w stanie zastąpić CDN XL to mieliśmy jedno zbędne ogniwo" - tłumaczy Tomasz Bączyk. I wyjaśnia, że system CDN XL, choć ma wiele zalet i funkcjonalności, jest w jego ocenie zbyt skomplikowany w obsłudze i momentami niestabilny, co sprowadza się do dość długiego czasu obsługi systemu. Natomiast system SAP Business One dał się poznać firmie w czasie wdrożenia systemu sprzedażowego jako stabilny i łatwy w obsłudze. Stąd decyzja prezesa firmy o wdrożeniu systemu SAP Business One w centrali i zastąpienie nim systemu CDN XL. Aktualnie trwa wdrożenie systemu w centrali.

Docelowo SAP Business One ma obsługiwać wszystkie kluczowe obszary biznesowe firmy m.in. księgowość, gospodarkę magazynową, sprzedaż i zakupy, controlling oraz HR i CRM wraz z zaawansowaną obsługą programu lojalnościowego. "Najciekawsze jest to, że SUPREMIS prowadzi wdrożenie dla nas niemal przezroczyście, nie angażując zbytnio naszej firmy. Znają doskonale specyfikę branży i nie muszę wszystkiego tłumaczyć na nowo. Ostatnio bardzo zaskoczyli mnie systemem raportowania, wydaje się dokładnie tym, czego oczekiwałem" - opowiada Tomasz Bączyk. System raportowania to jeden z tych obszarów, w których system ma być zmodyfikowany na potrzeby klienta, tak by dostosować go do budowanych przez lata funkcjonowania firmy zasad rozliczania pracowników, wyliczeń różnych wskaźników itp. "Ze względu na to, że nie chcemy, aby pracownicy w salonach, których zadaniem jest świadczenie usług fryzjerskich i wystawianie paragonów, a nie <<zmartwienie się>> związane z wdrożeniem nowego systemu, zauważyli zmianę systemu w centrali postanowiliśmy utrzymać istniejące raportowanie dokładnie na takich samych zasadach i wzorcach wydruków, jakie były w systemie CDN-XL" - wyjaśnia Tomasz Bączyk. "Mogę nawet powiedzieć, że obsługa nowych raportów jest bardziej intuicyjna w SAP i ma większe możliwości" - dodaje.

Minimum błędów, maksimum automatyzacji

Obecnie najważniejszym wyzwaniem związanym z zachowaniem stabilności firmy, zarówno dla zespołu wdrażającego, jak i klienta, jest odnalezienie funkcjonalności, które ma w systemie CDN XL, czyli przeniesienie w sposób przezroczysty centrali na SAP Business One. "Celem nadrzędnym dla całego rozwiązania informatycznego jest absolutna stabilność. System ma działać niezawodnie, stabilnie i robić jak najwięcej <<za nas>>". Chcemy zautomatyzować wszystko, co się da" - tłumaczą przedstawiciele zarządu Provalliance.

Dodatkowo, Provalliance współpracuje z firmą Tide Software, która obudowuje system SAP Busines One w mechanizm Business Process Management. To właśnie jej zadaniem jest zniwelowanie do minimum obsługi systemu i jak największa automatyzacja. "Tide łączy komponenty i elementy zarządzania procesami biznesowymi z SAP Business One. Dzięki obudowywaniu systemu komponentami, które wykorzystują informacje zbierane w systemie SAP Business One system będzie sam wykonywał pewne czynności np. wysyłał SMS-y klientom w ramach programu lojalnościowego" - podaje przykład Tomasz Michalski.


TOP 200