Mały krok do banku

Istotnym elementem zachowania zgodności z harmonogramem było określenie przez Toyota Bank Polska kiedy jakie błędy mają zostać naprawione. Ustalono np., że błędy krytyczne będą usuwane w ciągu kilku dni. "Projekt był tak ważny, że przyciągał uwagę najwyższego kierownictwa banku i Asseco Poland" - mówi Krzysztof Klimczak.

Zespół projektowy dokładał przy tym starań, by usuwane były pierwotne przyczyny błędów, a nie tylko ich skutki. "Dążyliśmy do kompletnego rozwiązania problemu, bez stosowania tymczasowych rozwiązań" - mówi Krzysztof Klimczak.

Rodzinny start

Wreszcie w listopadzie 2006 r., siedem miesięcy od zakupu pierwszego serwera i cztery od dnia dostarczenia pierwszej wersji oprogramowania DEF 3000, system został przekazany produkcyjnie do celów pilotażowych. Program Toyota Family Pilot stanowił ostatni etap programu testowego. W jego ramach oferta Toyota Bank była skierowana do blisko 3,5 tys. pracowników koncernu w Polsce oraz firm partnerskich. Zostali oni pierwszymi klientami banku.

Pilot pozwolił przetestować nie tylko systemy informatyczne, ale także związane z działaniem organizacji problemy biznesowe. "W trakcie pilotażu udało się nam wyłapać kilkaset błędów. To średnia wartość dla tego typu projektów. Dotyczyły banalnych spraw, takich jak wygląd formatek, ale także istotnych funkcji, które zwyczajnie nie działały" - mówi Krzysztof Klimczak.

<hr>

Mały krok do banku

Tomasz Czechowicz, marketing manager w TOYOTA BANK POLSKA S.A.

Zgodnie z ideą one click banking system miał zagwarantować przekształcenie czysto transakcyjnych stron internetowych w niewielki vortal.

<hr>


TOP 200