"Make IT fair"

W Polsce rusza kampania mająca uświadomić młodym ludziom, w jakich warunkach i z jakim wpływem na środowisko produkowane są telefony komórkowe, laptopy i odtwarzacze MP3.

"Chcemy pokazać, jakie są konsekwencje choćby częstego kupowania nowych modeli telefonów komórkowych i jak zarabiają firmy produkujące elektronikę" - tłumaczy Irene Schipper z holenderskiej organizacji SOMO. Kampania ma też zwrócić uwagę na bardzo niskie płace pracowników fabryk produkujacych sprzęt elektroniczny w porównaniu do ceny sprzętu oraz na warunki ich pracy. "Jeżeli konsumenci zaczną zwracać uwagę, w jaki sposób produkowane są elektroniczne gadżety, choćby pytając o to w sklepach, może skłoni to potentatów do redukcji części budżetów marketingowych na rzecz wzrostu płac czy poprawy warunków pracy w fabrykach i kopalniach" - wyjaśnia pracowniczka SwedWatch.

Jak podaje Rzeczpospolita, program " Make IT fair" jest finansowany m.in. przez Unię Europejską, która przeznaczyła na jego realizację 1,4 mln euro. Kampania ma trwać trzy lata i prowadzona jest przez dziewięć organizacji pozarządowych z różnych krajów Unii.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200