Macromedia łączy się z Allaire

Firmy, działające na rynku narzędzi do budowy multimedialnych aplikacji i treści internetowych, zamierzają połączyć ofertę swoich sztandarowych produktów.

Macromedia, producent narzędzi do budowy aplikacji multimedialnych i internetowych, połączy się z firmą Allaire, twórcą oprogramowania do tworzenia i zarządzania treściami internetowymi. Wartość zawieranej w akcjach transakcji jest szacowana na 360 mln USD.

Połączenie ma pomóc firmom w stworzeniu oferty internetowej, z której będą mogli korzystać nie tylko użytkownicy komputerów PC. Firmy zamierzają oferować połączone rozwiązania, w tym oprogramowanie dla serwerów, tworzenia i odtwarzania zaawansowanych treści internetowych.

Zobacz również:

  • Yahoo kupiło kolejną platformę informacyjną
  • Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes

Na czele nowo powstałej firmy, która zachowa nazwę Macromedia, stanie Rob Burgess, jej dotychczasowy prezes i dyrektor wykonawczy. Zachowana zostanie jednak marka niektórych produktów Allaire, np. wieloplatformowego serwera aplikacji ColdFusion oraz JRun J2EE, które dołączą do takich produktów Macromedii jak Dreamweaver czy Flash.

Obie firmy współpracują ze sobą od jakiegoś czasu i mają nadzieję na pełne połączenie w przyszłości swoich produktów. Jednym z pierwszych wspólnie prowadzonych projektów będzie przystosowanie platformy ColdFusion do standardu Java 2 Enterprise Edition.

Nie podano jednak terminów pojawienia się na rynku połączonych produktów. Przedstawiciele Macromedii liczą, że fuzja zostanie sfinalizowana najpóźniej w II kw. br.

***

Macromedia wydziela shockwave.com

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200