MŚP w chmurze publicznej

Dodatkowym narzędziem pracy w chmurze od firmy Microsoft jest dysk SkyDrive. Posiada on funkcje i możliwości analogiczne do Google Drive. Można dzięki niemu współdzielić zasoby, udostępniać pliki w postaci wysłanego e-maila oraz generować krótkie odnośniki dające dostęp na określonym poziomie. Dzięki aplikacjom dostępnym na różne platformy (urządzenia z Androidem, Iphone’y, Ipady oraz WindowsPhone) użytkownik ma dostęp do Skydrive z każdego miejsca, a synchronizacja między urządzeniem a chmurą sprawia, że nawet przy braku połączenia z internetem jest możliwość pracy na plikach w trybie offline.

Inne rozwiązania

Oprócz wspomnianych wyżej dwóch największych dostawców kompleksowych rozwiązań do zarządzania danymi oraz informacją w firmie na rynku znajdują się również produkty mniej znanych firm. Jedną z nich jest firma Zoho. Oferuje ona kompleksowy internetowy pakiet biurowy, umożliwiający tworzenie różnego typu dokumentów, a także dający możliwość edycji wcześniej utworzonych plików przy użyciu oprogramowania Microsoft Office czy OpenOffice.org.

Usługa może być uruchomiona na każdym komputerze podłączonym do internetu, gdyż mechanizm jej działania oparty jest w głównej mierze na przeglądarce internetowej. Przy czym przyjazny i intuicyjny w obsłudze interfejs graficzny jest dopracowany w najmniejszych szczegółach, dzięki czemu śmiało może konkurować z produktami Microsoft i Google. Poszczególne funkcje i narzędzia zostały pogrupowane w zakładkach, a ich układ nieco przypomina znaną z Microsoft Office wstążkę.

MŚP w chmurze publicznej

Praca z dokumentami w Offisie 365

Skład pakietu jest bogaty w aplikacje z różnych dziedzin, dlatego można w nim znaleźć miedzy innymi: edytor tekstu Zoho Writer, arkusz kalkulacyjny Zoho Sheet, narzędzie do tworzenia prezentacji i pokazów slajdów Zoho Show, oprogramowanie do tworzenia stron www Zoho Wiki, organizer Zoho Planner, bazę danych Zoho Creator, a także CRM i narzędzia do fakturowania. Dwie ostatnie aplikacje udostępniane są jednak odpłatnie. Dla programistów, którzy chcą tworzyć własne programy oparte na rozwiązaniach Zoho firma udostępniła również API sześciu najpopularniejszych aplikacji wchodzących w skład pakietu. Co więcej, dostępne są także wtyczki pozwalające otwierać dokumenty Office’a i OpenOffice’a w przeglądarce internetowej, bez konieczności instalacji na komputerze oprogramowania biurowego. Od jakiegoś czasu dostępna jest wersja pakietu dla urządzeń przenośnych - nosi ona nazwę iZoho. Do korzystania z powyższych usług wymagane jest posiadanie bezpłatnego konta w usłudze.

Księgowość w chmurze

Prowadzenie firmy to nie tylko zarządzanie danymi oraz informacją. Każdy przedsiębiorca potrzebuje również zadbać o sprawy finansowo-księgowe. Poza tym współpraca z tradycyjnym biurem rachunkowym bywa czasami uciążliwa ze względu na konieczność przygotowywania i drukowania dokumentów oraz stawiania się osobiście przynajmniej raz w miesiącu. Aby ułatwić życie przedsiębiorcom oraz przyspieszyć realizację rozliczeń, znaleźli się dostawcy tego typu usług, którzy udostępniają swoje platformy do obsługi firm w chmurze publicznej. Na rynku można znaleźć wiele ofert, począwszy od narzędzi jednego, konkretnego przeznaczenia, a kończąc na produktach integrujących funkcje niezbędne do działania różnych obszarów przedsiębiorstw.

Serwisy księgowości online zazwyczaj oferują swoje usługi kompleksowo. Jedną z nich jest pomoc klientom, którzy dopiero chcą założyć działalność. Platforma działająca w chmurze pod adresem infakt.pl oferuje właśnie taki model usług, gdzie w ramach opcji "Zakładanie firmy" użytkownik podaje niezbędne informacje pracownikom serwisu, którzy wypełniają niezbędne dokumenty i dostarczają do podpisu przez jedną z firm kurierskich. W tym przypadku rola Klienta ogranicza się jedynie do weryfikacji poprawności danych oraz złożenia podpisu, resztę formalności oraz złożenie dokumentów w odpowiednich instytucjach realizują pracownicy Infakt sp. z o.o.


TOP 200