MSI wchodzi na rynek laptopów biznesowych

W październiku br. do sprzedaży trafi nowa seria produktów MSI „Business and Productivity”. W jej skład wejdą notebooki wyposażone w najnowsze procesory Intela 11. generacji oraz jeden z pierwszych na świecie certyfikowanych laptopów zgodnych z platformą Intel Evo.

MSI to firma kojarzona do tej pory głównie ze sprzętem konsumenckim, takim jak laptopy dla graczy, monitory gamingowe czy karty graficzne do komputerów PC. Seria produktów „Business and Productivity” to pierwsze podejście tajwańskiej spółki do sprzętu mobilnego do zastosowań biznesowych.

Nowa rodzina obejmuje trzy nowe linie komputerów przenośnych: „Summit”, „Prestige” i „Modern”. Urządzenia wyposażone są m.in. w procesory firmy Intel 11. generacji, zintegrowane układy graficzne Intel iRIS Xe i system Trusted Platform Module 2.0 do ochrony poufności danych.

Zobacz również:

  • Laptop, a może komputer stacjonarny? Jak wygląda rynek?
  • Rynek notebooków odrabia straty

Seria Summit, jak przekonuje producent, oferuje przyjazne funkcje do pracy zdalnej w tym dotykowy wyświetlacz z obsługą wielodotyku i funkcję eliminacji szumów z tła w trakcie uczestnictwa w wideokonferencjach.

W ramach linii Prestige na rynek trafi model Prestige 14 Evo – jeden z pierwszych laptopów z certyfikatem zgodności z nową mobilną platformą obliczeniową Intel Evo, bazującą na procesorach 11. generacji.

Rynek laptopów rośnie

Przed MSI stoi trudne zadanie rywalizacji z liderami rynku laptopów, a sytuacji nie poprawia niepewność prognoz rynkowych. Według sierpniowego raportu firmy Strategy Analytics Raport niemal połowę wszystkich sprzedanych w drugim kwartale 2020 r. notebooków wyprodukowały dwie firmy: Lenovo i HP. Pierwsza zwiększyła w tym czasie sprzedaż o 17%, wprowadzając na rynek 13,6 mln swoich urządzeń, druga poprawiła się aż o 42%, osiągając wynik 13,4 mln – ich udziały w rynku to odpowiednio 25 i 24,8%. Trzecie miejsce zajął Dell z rezultatem 8,4 mln sprzedanych laptopów.

IDC prognozuje, że laptopy będą stanowić aż 46% wszystkich urządzeń z segmentu osobistego sprzętu komputerowego sprzedanych do końca 2020 r. (kategoria obejmuje również m.in. tablety, desktopy i stacje robocze). Nabywców znajdzie ponad 198 mln sztuk mobilnych pecetów, w porównaniu do niespełna 73 mln tradycyjnych komputerów stacjonarnych.

Pytanie, jak będzie wyglądać sprzedaż w kolejnych latach. Analitycy obecne wzrosty łączą bowiem z pandemią COVID-19. Komputery przenośne już i tak od lat uchodzą za podstawowe narzędzie pracy, a w czasach koronawirusa jeszcze bardziej dowiodły swojej wartości w pracy zdalnej.

IDC ocenia, że zmiana priorytetów wydatkowych związanych z pandemią przyczyni się do poprawy sprzedaży komputerów w tym roku o 3,3 % w porównaniu z 2019 r., skądinąd dobrym dla segmentu PC (wymiana sprzętu wymuszona zakończeniem bezpłatnego wsparcia technicznego dla systemu operacyjnego Windows 7). Równocześnie, w obecnych prognozach IDC, roczny skumulowany wskaźnik wzrostu tego rynku w latach 2020-2024 będzie ujemny (-2,2%).

"Na pocieszenie" IDC podaje, że do 2024 r. udział laptopów w segmencie PCD może jeszcze wzrosnąć – do 49,7%.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200