MODIVO S.A. wybiera Oracle Cloud

Spółka MODIVO S.A, wcześniej funkcjonująca jako eobuwie.pl S.A. inwestuje w chmurowe rozwiązanie do obsługi firm handlowych, dostarczane przez Oracle Retail. Teraz zespoły ds. zarządzania produktami MODIVO będą mogły przeprowadzić bardziej zintegrowany i inteligentny proces planowania dla wszystkich linii produktów i asortymentu w portfolio marek przedsiębiorstwa.

Fot. materiały prasowe Oracle

Polski gigant sprzedaży obuwia, toreb i towarzyszących akcesoriów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, sięgnął po chmurowe rozwiązania, które mają pomóc mu w usprawnieniu i zautomatyzowaniu procesów planowania.

Firma skorzystała z rozwiązania Oracle Retail Merchandise Financial Planning Cloud Service działającego na platformie Oracle Cloud Infrastructure. Wdrożenie było wspierane przez należącą do sieci Oracle PartnerNetwork firmę Pronos. Wykorzystując podejście lean delivery, MODIVO (wcześniej pod marką eobuwie.pl) i Pronos z powodzeniem wdrożyły nową usługę Oracle w chmurze w 13 tygodni. „Zespoły IT i biznesowe mogą teraz współpracować w ramach scentralizowanego procesu planowania, aby dostarczać dokładniejsze inwentaryzacje na podstawie wspólnej wersji danych. W rezultacie spodziewamy się, że nasz klient poprawi marże dzięki dokładniejszym przecenom i optymalizacji zapasów na koniec sezonu” – powiedział Paweł Kowalewski, wiceprezes Pronos.

Zobacz również:

  • Kurs Oracle na opiekę zdrowotną

„Inwestycja w rozwiązanie Oracle pozwala lepiej dostosować nasz biznes w celu zaspokojenia popytu klientów, dzięki zawsze optymalnemu asortymentowi, który jest dostępny wszędzie tam, gdzie nasi klienci zdecydują się na zakupy” – dodaje Szymon Dąbrowski, dyrektor handlowy w MODIVO (eobuwie.pl) S.A. „Dzięki nowej usłudze w chmurze możemy usprawnić planowanie w wielu kanałach, rynkach i segmentach klientów, aby lepiej wspierać naszą rozwijającą się działalność. Planiści mogą proaktywnie zarządzać procesami zakupowymi dzięki Oracle Retail Merchandise Financial Planning” – uzupełnia Wiktor Miernik-Zdanowicz, dyrektor operacyjny w MODIVO. „Naszym celem jest poświęcać mniej czasu na ręczne zestawianie danych, a więcej na analizę i identyfikację możliwości polepszania rentowności biznesu”.

Oracle dostarcza sprzedawcom detalicznym kompletny, otwarty i zintegrowany pakiet aplikacji biznesowych, usług w chmurze i sprzętu, które zostały zaprojektowane z myślą o współpracy i usprawnieniu handlu.

Computerworld zapytał Bartosza Kubickiego, Senior Sales Executive w Oracle Retail Global Business Unit o szczegóły wdrożenia rozwiązania chmurowego w MODIVO.

Czy wdrożenie obejmuje wszystkie rynki, gdzie działa MODIVO, które właściwie do dziś znane było bardziej pod nazwą eobuwie.pl?

Rozwiązanie wspiera wszystkie rynki na których działa firma, co jest jednym z kluczowych atutów właśnie tego rozwiązania wspierającego procesy budżetowe w handlu detalicznym wśród firm działających na różnych rynkach z różnymi walutami.

Jak ta implementacja ma się do innej strony działalności organizacji, czyli sklepów CCC?

CCC również korzysta z tego narzędzia, jednak wdrożenie w tej firmie odbyło się w ramach odrębnego projektu (zrealizowanego wcześniej - również w oparciu o rozwiązania Oracle i usługi wdrożeniowe firmy Pronos). Rozwiązanie pokrywa również działalność MODIVO (chodzi o modivo.pl – sklep oferujący ubrania, należący również do MODIVO) i zostało wdrożone dla tej części biznesu.

Jakie największe korzyści biznesowe uzyska MODIVO dzięki wdrożeniu waszego rozwiązania?

To przede wszystkim:

Planowanie marek i kategorii produktowych:

Jeszcze lepsze dopasowanie oferty asortymentowej do zmieniających się potrzeb konsumentów i trendów rynkowych. Właściwy mix produktowy i struktura asortymentu skutkują maksymalizacją sprzedaży i zmniejszeniem zapasów magazynowych.

Planowanie budżetów:

Wykorzystanie koncepcji budżetów kroczących do zapewnienie możliwości stałej weryfikacji dostępnego budżetu zakupowego oraz reagowanie na zmiany w trendach sprzedażowych i decyzjach zakupowych klientów. Dzięki temu, możliwe jest zmniejszenie zapasu pozostającego na koniec okresu zakupowego.

Hybrydowy model planistyczny:

Uwzględnienie całej perspektywy P&L w planowaniu budżetów, co pozwala planować rentowność dużo bardziej zbliżoną do rzeczywistej.

Uwzględnienie specyfiki rynków lokalnych (planowanie może być prowadzone w wielu walutach i wielu językach).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200