MCI: duże projekty muszą poczekać

Z emisji obligacji spółka miała pozyskać na inwestycje nawet 30 mln zł. Skończyło się na 10 mln zł. Fundusz nie będzie więc miał wystarczających środków na realizację części nowych projektów. "Wyniki sprzedaży obligacji nie determinują zmiany strategii inwestycyjnej MCI" - twierdzi Tomasz Czuczos, dyrektor inwestycyjny MCI Management SA.

Zarząd MCI zapewnia, że spółka pozyskała optymalny kapitał na realizację wszystkich mniejszych inwestycji jakie zaplanowano w najbliższym okresie. Jeśli chodzi o duże przedsięwzięcia - wykup WP i konsolidację rynku mobilnego - fundusz będzie musiał przedstawić inwestorom bardziej przejrzystą wizje i biznesplan, aby skłonić ich do wyłożenia pieniędzy. W przypadku Wirtualnej Polski będzie to teraz szczególnie trudne, gdyż sytuacja portalu cięgle się komplikuje. Wczoraj głosami TP Internet przegłosowano zmianę statusu WP. Z przyjętych zapisów wynika, że spółka ma zrezygnować z prowadzenia portalu i zająć się...usługami doradczymi. Mniejszościowi akcjonariusze i przedstawiciele WP zapewniają jednak, że "portal był i będzie". MCI spodziewa się, że mimo nie najlepszego klimatu jaki stworzył się wokół WP, sytuacja tej spółki powinna wyjaśnić się najpóźniej do czerwca przyszłego roku. Konsorcjum PWM, którego uczestnikiem jest MCI, złożyło ofertę wykupu WP za 36 mln zł. Ratunkiem dla portalu mają być nowe usługi e-commerce oraz VISP.

"Krótkoterminowe zapotrzebowanie na dodatkowy kapitał MCI oceniamy na ponad 8 mln zł, w średnim terminie to dodatkowo około 20 mln zł przeznaczone na finansowanie większych projektów. Jesteśmy w stanie zrealizować wszystkie projekty mniejsze oraz mamy czas aby zorganizować dodatkowe finansowanie na projekty duże. W związku z planowanymi wyjściami z inwestycji (CCS, Travelplanet) jesteśmy przekonani że dostosujemy przepływy z wyjść do przeprowadzenia większych nowych inwestycji lub kolejnych rund" - mówi Tomasz Czuczos, dyrektor inwestycyjny MCI Management SA.

Zobacz również:

  • Broadcom coraz bliżej sfinalizowania transakcji przejęcia firmy WMware
  • Jak wymienić używane urządzenia firmowe na zniżkę na nowy sprzęt? Sprawdź, jak działa odkup sprzętu w iMad!

Wybrane projekty nad którymi pracuje MCI:

- wykup i wykorzystanie majątku upadłej JTT na bazie spółki Technopolis. Wartość inwestycji - do 4 mln zł.

- wsparcie rozwoju dostawcy rozwiązań do elektronicznej archiwizacji danych - do 4 mln zł

- uruchomienie wyszukiwarki handlowej - tzw. ShopBota - 300 tys. zł

- wznowienie produkcji komputerów marki Adax w partnerstwie z inwestorem branżowym - do 10 mln zł

- utworzenie sieci hot spotów - 1 mln zł

- uruchomienie ogólnopolskich usług szerokopasmowych w modelu VISP - ok. 2 mln zł

- wsparcie rozwoju nowych produktów mobilnych One-2-One - ok. 2 mln zł

Fundusz nie wyklucza kolejnych emisji obligacji z przeznaczeniem na konkretne przedsięwzięcia. "Gdyby inwestorzy byli skłonni zaakceptować niski koszt kapitału WIBOR + max 2% premii MCI na pewno zdecydowałoby się na emisje ponad 25 mln zł. Przy cenie premii 3,5 % uznaliśmy że optymalny wariant dla MCI to 10 mln zł. Inwestorzy uznali ponadto że duże projekty inwestycyjne MCI wymagają więcej szczegółów niż my możemy obecnie ujawnić i sugerowali dla tych projektów przeprowadzenie dodatkowych niepublicznych emisji przeznaczonych pod konkretny projekt w momencie kiedy prawdopodobieństwo realizacji projektu będzie większe" - dodaje Tomasz Czuczos.

Jeszcze we wrześniu br. MCI chce otworzyć sklep AGD-RTV w przejętym - wraz ze spółką Centrum Komputerowe Adax - salonie sprzedaży w centrum Wrocławia. Do końca 2004 r. sklep ma uruchomić sprzedaż przez internet za pośrednictwem tworzonej platformy B2C - www.mediaplanet.pl. Fundusz zamierza zainwestować w projekt 1 mln zł. Przedsięwzięcie MCI będzie miało sporą konkurencję. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat w sieci pojawiło się wiele takich internetowych sklepów. Niedawno również we Wrocławiu podobną działalność rozpoczęła spółka Megamedia.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200