MBS szuka partnerów

Microsoft Business Solutions (MBS) - dział Microsoftu powstały z połączenia przejętych przez producenta Windows firm Navision Software i Great Plains Software - stawia na promocję swoich rozwiązań wśród małych i średnich przedsiębiorstw.

Microsoft Business Solutions (MBS) - dział Microsoftu powstały z połączenia przejętych przez producenta Windows firm Navision Software i Great Plains Software - stawia na promocję swoich rozwiązań wśród małych i średnich przedsiębiorstw.

Mają być w tym pomocne organizowanie raz na kwartał warsztaty informacyjne pod nazwą Tech Talk. Pierwsze spotkanie, w którym uczestniczyło ok. 200 osób, było poświęcone tworzeniu rozwiązań typu business-to-business z wykorzystaniem narzędzi BizTalk Server.

MBS ma w Polsce ok. 360 klientów. Ostatnie miesiące upłynęły firmie głównie na tworzeniu nowej struktury partnerskiej. Kierownictwo firmy ma nadzieję, że do połowy 2003 r. liczba partnerów ustabilizuje się na poziomie 40-50 (obecnie jest ok. 30). Połowa z nich ma się zajmować systemem Axapta, druga połowa - Navision. Wkrótce do grona partnerów MBS sprzedających pierwszą z tych aplikacji dołączy ComputerLand.

MBS zdecydował się inaczej pozycjonować systemy odziedziczone wraz z przejęciem Navision. Axapta jest oferowana przedsiębiorstwom zatrudniającym 50-150 pracowników, Navision zaś mniejszym firmom (do ok. 20 zatrudnionych). Wpływa to na odmienne wymagania wobec partnerów sprzedających Axapta i Navision. Firmy oferujące system Axapta muszą spełniać określone wymogi związane z kompetencjami handlowców i pracowników odpowiedzialnych za wdrożenia. Business Solutions liczy, że być może za rok będzie mógł konkurować z dużymi dostawcami systemów ERP, takimi jak SAP.