Lycos wstrzymuje inwestycje w Polsce

Decyzje o ewentualnym uruchomieniu polskiej wersji portalu Lycos Europe podejmie najwcześniej w przyszłym roku i to pod warunkiem osiągnięcia zadowalających wyników finansowych pozwalających na nowe inwestycje.

Lycos Europe poinformował, że do końca 2001 r. nie uruchomi polskiej wersji portalu. Lycos nie zamierza jednak rezygnować z ewentualnej ekspansji na kolejne rynki europejskie. "Ze względów strategicznych Polska zajmuje jedno z czołowych miejsc na liście krajów naszej potencjalnej strefy wpływów w Europie. Wszelkie decyzje w sprawie wejścia na polski rynek uzależnione będą od naszego rachunku ekonomicznego, uwzględniającego zarówno potencjalne przychody i koszty, jak i prognozowany wzrost wartości polskiego portalu dla inwestorów. W dłuższej perspektywie Lycos Europe przewiduje więc obecność w Polsce" - wyjaśnia Piotr Długiewicz, dyrektor zarządzający Lycos Europe w Polsce. Zdaniem przedstawiciela firmy, dzięki uznanej marce i doświadczeniom zdobytym przy tworzeniu lokalnych wersji portalu w innych krajach, Lycos mógłby skutecznie konkurować z wiodącymi polskimi serwisami.

Formalnie od lutego 2001 r. istnieje już polski oddział Lycos Europe w formie spółki Lycos Poland. Miała być ona podmiotem operacyjnym przyszłego wejścia portalu na polski rynek internetowy. Lycos obecny jest już w 11 krajach europejskich.

Zobacz również:

  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI
  • Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej
  • Red Hat uruchomił portal ułatwiający projektowanie aplikacji
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200