Lotusphere: liczba użytkowników Notes osiągnęła już poziom 56 mln

Lotus Development, podczas rozpoczętej wczoraj amerykańskiej edycji corocznych targów Lotusphere, przedstawił plany na przyszłość.

Lotus Development, podczas rozpoczętej wczoraj amerykańskiej edycji corocznych targów Lotusphere, przedstawił plany na przyszłość. Oprócz najważniejszej zapowiedzi integracji konkurencyjnego dotąd Microsoft Outlooka z przyszłymi produktami Lotusa, firma poinformowała, że z jej oprogramowania Notes korzysta już 56 mln użytkowników na całym świecie.

Jednym z nowych produktów będzie iNotes, nowa odmiana Notes, oferująca możliwości przeglądarki i MS Outlooka. Pozwoli ona na korzystanie z usług serwera Domino w trybie offline oraz replikowanie danych na komputery PC, nie wykorzystujące klienta Notes. Mike Zisman, wiceprezes odpowiedzialny za strategię Lotusa, podkreślił, że rozwijanie nowego produktu nie oznacza, że firma zaprzestanie wspierać standardową wersję Notes, tylko oferuje nową opcję swoim klientom.

Z kolei w Notes mają się pojawić usprawnione funkcje drukowania danych kalendarzowych, pozornie mało ważne usprawnienie, którego jednak zapowiedź na Lotusphere została przyjęta z aplauzem. Zisman potwierdził, że tym samym firma "poprawiła to, co sprawiało ból wielu użytkownikom". Ponadto nowe wersje Notes mają być ściślej zintegrowane z technologią SameTime Lotusa, umożliwiającą kontaktowanie się w czasie rzeczywistym osobom np. pracującym nad tym samym dokumentem.

Pakiet Lotusa do zarządzania wiedzą, znany pod nawą kodową Raven, po raz pierwszy zaprezentowany podczas zeszłorocznego Lotusphere w Berlinie, ma pojawić się na rynku w połowie roku. Będzie on wykorzystywał technologię rozpoznawania mowy, opracowaną przez Lotusa i współpracującą z oprogramowaniem Via Voice IBM-a (który przejął Lotusa w 1995 r.). Podczas pokazów tej technologii na targach pracownik Lotusa miał jednak kłopoty z głosowym uruchomieniem systemu. Gdy jednak to się powiodło, zaprezentowano, jak za pomocą głosu można kategoryzować pocztę elektroniczną i wprowadzać nowe terminy spotkań.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200