Lotusphere: Lotus wykorzysta technologie Microsoftu w swoich przyszłych produktach

Lotus Development zamierza zintegrować swoje przyszłe linie produktów z oprogramowaniem MS Outlook, tworzonym przez jego dotychczasowego rywala. Zapowiedź taką przekazał wczoraj, podczas otwarcia corocznych targów Lotusphere, Jeffrey Papows, prezes firmy, który odchodzi z niej z początkiem lutego br. Lotus zamierza też wykorzystywać technologie innych producentów.

Lotus Development zamierza zintegrować swoje przyszłe linie produktów z oprogramowaniem MS Outlook, tworzonym przez jego dotychczasowego rywala. Zapowiedź taką przekazał wczoraj, podczas otwarcia corocznych targów Lotusphere, Jeffrey Papows, prezes firmy, który odchodzi z niej z początkiem lutego br. Lotus zamierza też wykorzystywać technologie innych producentów.

Dzięki porozumieniu Lotusa z Microsoftem użytkownicy MS Outlooka jeszcze w tym roku będą mogli uzyskać dostęp do swojej poczty elektronicznej i danych kalendarzowych za pośrednictwem serwerów Domino. Będą oni mieli te same możliwości zarządzania danymi, co użytkownicy klienta Notes, w tym możliwość replikacji danych i pracę z nimi w trybie offline. Dostęp do danych ma być też możliwy za pomocą przeglądarki internetowej.

J. Papows nie zdradził szczegółów umowy, stwierdził jednak, że ciężko było osiągnąć porozumienie, ale jest ono oparte na "wzajemnym poszanowaniu". Dodał też, że umowa ta nie oznacza, iż Lotus zamierza oddać swoje udziały na rynku oprogramowania komunikacyjnego. Po konferencji przyznał, że Microsoft wiedzie prym na tym rynku i właśnie z tego powodu Lotus zdecydował się na poszerzenie swojej oferty o produkty wykorzystywane przez większość użytkowników. Oprócz integracji Outlooka z serwerem Domino, Lotus zamierza oferować większe wsparcie dla aplikacji pakietu MS Office.

Lotus już kilka lat temu zapowiadał o zamiarze oferowania produktów wykorzystujących oprogramowanie i technologie innych firm, w tym konkurencyjnych - wszystko po to, aby jego klienci mieli większy wybór, mówił Papows. Zdaniem Mike Zismana, wiceprezesa ds. strategii, rozwijanie tej polityki zawsze będzie owocowało większym zapotrzebowaniem na Lotus Notes.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200