Lotus na żywo

Aplikacja Sametime rozszerza funkcjonalność Lotus Notes o możliwość prowadzenia rozmów w czasie rzeczywistym.

Aplikacja Sametime rozszerza funkcjonalność Lotus Notes o możliwość prowadzenia rozmów w czasie rzeczywistym.

Lotus Sametime 1.0, podobnie jak popularne aplikacje ICQ i Microsoft Net- meeting, umożliwia prowadzenie sieciowych konferencji w czasie rzeczywistym i wspólną pracę nad dokumentami. Tym, co odróżnia produkt Lotusa, jest współpraca z Domino i Notes, możliwość rozbudowy oprogramowania o dodatkowe funkcje, a także integracji np. z systemami pomocy help-desk.

Produkt składa się z dwóch elementów: centralnego serwera i klienta instalowanego na stacjach roboczych, które mają uczestniczyć w rozmowach prowadzonych na żywo. Serwer - obecnie dostępny tylko dla platformy Windows NT (planowana jest obsługa platform unixowych) - umożliwia zarządzanie informacjami o tym, którzy spośród użytkowników są aktualnie dostępni w sieci, a także pośredniczy w komunikacji. Jego cena wynosi 5 000 USD za licencję dla nieograniczonej liczby użytkowników. Oprogramowanie klienta kosztuje ok. 20 USD na jedno stanowisko. Użytkownicy mogą także stosować aplikacje klienckie innych producentów, komunikujące się z wykorzystaniem standardu T.120. Tracą jednak wtedy podstawową funkcję pakietu, czyli możliwość używania specjalnie tworzonych aplikacji do pracy grupowej.

Lotus przedstawia Same- time 1.0 jako produkt przeznaczony głównie dla użytkowników Notes i Domino. Ma on być uzupełnieniem środowiska pracy grupowej o możliwość prowadzenia bardziej interaktywnej komunikacji między użytkownikami niż w przypadku poczty elektronicznej. Sametime można także stosować niezależnie od Notes i Domino.

Sametime 1.0 pojawi się do końca bieżącego miesiąca w wersjach 15 języków. Nie ma jednak wśród nich polskiego. Firma na razie nie określiła planów co do lokalizacji tego pakietu.