Looksoft i Cisco pokazały swoją usługę nawigacji w budynkach
- Monika Tomkiewicz,
- 04.03.2013, godz. 17:05
Firmy Looksoft i Cisco zaprezentowały demo usługi mobilnej pozwalającej na lokalizację w obiektach wielkopowierzchniowych przy pomocy smartfona. Uczestnicy konferencji PLNOG, na własnych smartfonach przekonali się jak działa rozwiązanie Looksoft w Hotelu Marriott w Warszawie, gdzie zainstalowano sieć WiFi Cisco.
Osoby, które ściągnęły aplikację PLNOG10 i przebywały w zasięgu WiFi Cisco miały dostęp do aktualnej agendy i otrzymywały najnowsze informacje związane z konferencją. Poruszanie się po miejscu spotkania ułatwiała również mapka lokalizacyjna.
"Projekt nawigacji w budynkach przy pomocy smartfona to nowatorska usługa w skali Europy. Nasze rozwiązanie daje firmom niedostępne dotychczas możliwości wykorzystania sieci WiFi. Interakcja z użytkownikiem w połączeniu z informacją o jego lokalizacji pozwala budować dowolne narzędzia marketingowe lub informacyjne" - powiedział Łukasz Makowski, prezes Looksoft.
Zobacz również:
Firmy rozpoczęły w styczniu tego roku współpracę w celu umożliwienia korzystania z mobilnej nawigacji w miejscach typu galerie handlowe, terminale dworcowe i lotnicze, czy muzea. Do tej pory rozwój aplikacji mobilnych zdolnych wykorzystywać lokalizację urządzeń wewnątrz budynków był mocno utrudniony z powodu braku dostępu sygnału GPS. Dziś problem ten już nie istnieje wszędzie tam, gdzie dociera sygnał WiFi z odpowiednio zaprojektowanej sieci.
Dzięki inteligentnym sieciom WiFi Cisco i zintegrowanym z nimi aplikacjom mobilnym tworzonym przez firmę Looksoft, użytkownik smartfona, który wyrazi na to zgodę, będzie miał dokładną informację o miejscu swojego położenia we wnętrzu dowolnego obiektu objętego zasięgiem sieci Cisco. W ramach podjętej przez firmy współpracy Cisco dostarcza sieć WiFi i platformę Cisco Mobility Services Engine z oprogramowaniem umożliwiającym podążanie za użytkownikiem znajdującym się w obrębie tej sieci. Natomiast Looksoft udostępnia platformę z usługą mobilną, która pozwala dostarczać obecnym w obiekcie użytkownikom smartfonów różnego rodzaju informacje, jeśli wyrażą na to zgodę.
W przypadku galerii handlowej mogą to być wiadomości marketingowe w postaci aktualnych promocji obowiązujących w mijanych akurat butikach, czy specjalnych kuponów rabatowych. W hali dworca, czy terminala lotniczego podróżni mogą otrzymać aktualności związane ze zmianami w rozkładzie jazdy pociągów, czy lotów. Dzięki identyfikacji użytkowników smarfonów pod kątem płci, ostatniego miejsca pobytu w obiekcie, czy zainteresowaniach zakupowych, do klienta mogą trafiać szczegółowo sprofilowane informacje handlowe.