Logotec podbija Wschód

Mysłowicka firma konsekwentnie realizuje strategię ekspansji międzynarodowej i promowania rozwiązania do tworzenia aplikacji mobilnych [email protected] Professional. W połowie maja br. Jerzy Dryndos, prezes Logotec Engineering, podpisał umowę dotyczącą dystrybucji oprogramowania na rynku japońskim. Partnerem Logotec została firma Aicon, rezygnując tym samym ze współpracy z amerykańskim partnerem oferującym podobny produkt. Choć to niewielka firma, jednak współpracuje z największymi na rynku: japońskimi operatorami telekomunikacyjnymi, a także integratorami i producentami sprzętu, w tym firmami Casio, DoCoMo, Fujitsu, NEC i Toshiba. Obecnie Aicon lokalizuje [email protected] Professional.

Mysłowicka firma konsekwentnie realizuje strategię ekspansji międzynarodowej i promowania rozwiązania do tworzenia aplikacji mobilnych [email protected] Professional. W połowie maja br. Jerzy Dryndos, prezes Logotec Engineering, podpisał umowę dotyczącą dystrybucji oprogramowania na rynku japońskim. Partnerem Logotec została firma Aicon, rezygnując tym samym ze współpracy z amerykańskim partnerem oferującym podobny produkt. Choć to niewielka firma, jednak współpracuje z największymi na rynku: japońskimi operatorami telekomunikacyjnymi, a także integratorami i producentami sprzętu, w tym firmami Casio, DoCoMo, Fujitsu, NEC i Toshiba. Obecnie Aicon lokalizuje [email protected] Professional.

"Nasi amerykańscy partnerzy prognozowali, że na decyzję będziemy czekać co najmniej kilkanaście miesięcy. Zaskoczyło nas to, że umowę udało się podpisać w ciągu kilku tygodni. Rynek japoński jest hermetyczny, bardzo trudno zaistnieć na nim firmom spoza kraju" - mówi Jerzy Dryndos. Pierwszy raz w Kraju Kwitnącej Wiśni Logotec pojawił się pod koniec kwietnia br. na konferencji zorganizowanej przez Microsoft. Firma została zaproszona jako jedyna spoza Japonii. Była to konsekwencja zdobycia przez [email protected] Professional tytułu najlepszego narzędzia do programowania aplikacji mobilnych w zorganizowanym przez Microsoft konkursie Mobile Solutions Challenge 2003.

Logotec podbija Wschód

Jerzy Dryndos, prezes Logotec Engineering

W trakcie trzydniowego pobytu doszło do nie zobowiązujących rozmów właśnie z firmą Aicon. Po powrocie do Polski, w skrzynce Jerzego Dryndosa pojawił się list zapraszający do ponownego odwiedzania Tokio i podpisania kontraktu. Po kilkunastogodzinnej podróży samolotem prezes sygnował umowę. Tydzień później w podobną podróż udał się inny pracownik Logotec Engineering, który prowadził szkolenia dla Aicon i jego klientów.

Japonia to nie jedyny rynek wschodni, na którym będzie oferowana aplikacja [email protected] Professional. Lada dzień firma zakończy negocjacje dotyczące współpracy na rynku rosyjskim. Podpisanie umowy dystrybucyjnej poprzedzi utworzenie spółki joint venture. Podobną strategię firma przyjęła dotychczas w USA i sześciu krajach europejskich. W podobny sposób Logotec chce zdobyć rynek chiński. "W tym przypadku negocjacje zapewne potrwają znacznie dłużej" - ocenia Jerzy Dryndos.

Wcześniej nastąpi uruchomienie spółki, która obejmie działaniem rynki państw skandynawskich.

Tam, gdzie Logotec nie zakłada własnych spółek, działa za pośrednictwem dystrybutorów. Lista krajów, w których można kupić licencje uprawniające do korzystania z oprogramowania polskiej firmy, obejmuje tak egzotyczne rynki, jak Korea Południowa czy Kolumbia.

[email protected] Professional, wprowadzony na rynek na początku 2003 r., to pakiet narzędzi przeznaczony dla firm i osób zawodowo zajmujących się . Logotec oferuje go operatorom telekomunikacyjnym, producentom urządzeń przenośnych i twórcom oprogramowania.


TOP 200