Lineage II: wirtualna kradzież, realne konsekwencje

W Japonii zatrzymano dwie osoby za kradzież wirtualnych przedmiotów w grze Lineage II. Zatrzymani poznali się online podczas gry i razem parali się tym niecnym procederem.

Wirtualni złodzieje to 29-letni Yu Nishimura i 39-letni Kaori Tanaka. Swoje ofiary pozbawiali cennych przedmiotów takich jak miecze, pancerze, tarcze i inne elementy ekwipunku. Całe to żelastwo dobrze się sprzedaje. Wartościowe są unikatowe przedmioty. Niełatwo je odnaleźć samemu w czasie gry i dlatego gracze chętnie je odkupują od innych.

Nazwy kont i hasła były przechwytywane za pomocą specjalnego programu umieszczonego przez rabusiów na stronie internetowej. Był on reklamowany jako narzędzie zwiększające możliwości bojowe postaci. W efekcie jednak zostawiał ich bez cennego ekwipunku.

Sprzedane dobra osiągnęły wartość miliona jenów, czyli około 12 tys. dolarów. Teraz "zuchwałym złodziejom" grożą kary grzywny po 6 tys. dolarów, a nawet do roku więzienia. Zostali bowiem oskarżeni o nieuprawniony dostęp do komputerów.

Również NC Japan odpowiedzialne za Lineage II rozważa wytoczenie zatrzymanym procesu o odszkodowanie. W tym przypadku może być niemałe, jako że NC Japan wydało 100 milionów jenów na zabezpieczenia przed hakerami i używaniem nielegalnego oprogramowania.

Jak widać w naszych czasach gry komputerowe mogą być bardzo poważną sprawą.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200