Liczy się wytrwałość

ValueClick (VCLK)

187% - wzrost cen akcji w ciągu dwóch lat

546 mln USD - roczne przychody w 2006 r.

63 mln USD - zysk w 2006 r.

http://www.valueclick.com

ValueClick był początkowo jednym z działów firmy Web-Ignite. W maju 1998 r. wydzielił się w osobną spółkę czerpiącą przychody głównie z reklamy internetowej w rewolucyjnym wówczas modelu płatności za liczbę kliknięć (obecnie bazuje na tym Google). Firma weszła na giełdę w marcu 2000 r. Parę miesięcy później do oferty dołożyła akcje marketingowe, których zleceniodawca płaci za bazę konkretnych, dobrze opisanych klientów lub wręcz za podjęte przez nich działania, np. złożenie zapytania ofertowego, zakupienie produktu, nawiązanie kontaktu z działem sprzedaży. Firma przetrwała załamanie rynku internetowego i dziś działa w czterech segmentach: media, affiliate marketing, technologie marketingu internetowego i porównania produktów. Tą ostatnią działką zaczęła interesować się w 2004 r., kupując serwis PriceRunner. Pod koniec 2006 r. uzupełniła ofertę kupując Shopping.net będący w posiadaniu 27 europejskich serwisów oferujących porównania produktów. W 2006 r. ValueClick wprowadziła kampanie reklamowe kierowane do odbiorców wybranych na podstawie analizy ich zachowań w Internecie. Inwestorzy - co widać po stabilnie wznoszącym się kursie cen akcji - wierzą w jej przyszłość, jej przychody i zyski wyglądają zaś zupełnie nieźle, w ciągu ostatnich kilku lat firma przejęła kilkanaście spółek uzupełniających jej portfolio produktowe. Jednym z głównych konkurentów ValueClick jest Yahoo Publishers Network, a sądząc po niehamowanych apetytach Google i jego rosnącej sile na rynku reklamowym za chwilę firma z Mountain View może zmusić ValueClick do wytężonej pracy umysłowej.

Ansoft (ANST)

186% - wzrost cen akcji w ciągu dwóch lat

77 mln USD - roczne przychody w 2006 r.

18 mln USD - zysk w 2006 r.

http://www.ansoft.com

Założony w 1984 r. Ansoft rozwija oprogramowanie umożliwiające automatyzację elektronicznego projektowania EDA (Electronic Design Automation) i przeprowadzenie symulacji działania skomplikowanych, złożonych urządzeń elektronicznych. Programy Ansoft stosowane są przez inżynierów projektujących zaawansowane technologicznie produkty, takie jak telefony komórkowe i inne produkty wykorzystujące technologie bezprzewodowe, urządzenia elektroniczne wykorzystywane w samolotach, systemy komunikacji satelitarnej, sieci szerokopasmowe, układy scalone, obwody drukowane czy czujniki elektroniczne, aby zoptymalizować ich osiągi, wyeliminować konieczność tworzenia fizycznych prototypów i skrócić czas wprowadzenia nowego produktu na rynek. Założycielem firmy, prezesem zarządu i dyrektorem odpowiedzialnym za technologię, badania i rozwój jest dr Zoltan J. Cendes, który wcześniej pracował dla General Electric, zajmując się jednocześnie prowadzeniem badań naukowych na Uniwersytecie McGill w Montrealu i w Carnegie Mellon University. Firma ma biura w USA, Europie i Azji.

Digital River (DRIV)

124% - wzrost cen akcji w ciągu dwóch lat

308 mln USD - roczne przychody w 2006 r.

61 mln USD - zysk w 2006 r.

http://www.digitalriver.com

Digital River dostarcza w outsourcingu rozwiązania e-commerce wielu różnym firmom na świecie, głównie na rynkach oprogramowania i produktów technologicznych dla klientów indywidualnych. Założona w 1994 r. spółka miała zająć się przede wszystkim dostarczaniem oprogramowania za pośrednictwem sieci Internet. Na giełdę weszła w 1998 r., ale zyski zaczęła przynosić dopiero w 2003 r. Dziś za pośrednictwem usług Digital River dostarczana jest połowa oprogramowania kupowanego i ściąganego przez Internet. Działalność firmy obejmuje też projektowanie, programowanie i hostowanie sklepów internetowych, zarządzanie przepływem towarów i jego optymalizację, zarządzanie zamówieniami, zapobieganie oszustwom internetowym, zarządzanie procedurami celnymi i podatkowymi, dostarczanie produktów drogą elektroniczną, fizyczną realizację dostaw, obsługę klientów w kilku językach, marketing online, marketing bezpośredni drogą elektroniczną, optymalizację serwisów internetowych i analizę ruchu w sieci i raportowanie. Firma obsługuje rocznie transakcje o wartości ok. 2 mld USD, pracu-jąc dla 400 tys. wydawców oprogramowania, producentów, dystrybutorów i detalistów. W ciągu ostatnich dwóch lat przejęła kilka spółek zajmujących się marketingiem interaktywnym.

Concur Technologies (CNQR)

124% - wzrost cen akcji w ciągu dwóch lat

97 mln USD - roczne przychody w 2006 r.

34 mln USD - zysk w 2006 r.

http://www.concur.com

Założony w 1993 r. Concur Technologies jest dostawcą programów i usług, które umożliwiają automatyzację procesu zarządzania wyjazdami i wydatkami służbowymi. W telegraficznym skrócie chodzi o to, aby zautomatyzować i uprościć raportowanie wydatków, zwrot kosztów podróży oraz wybór i zakup produktów i usług związanych z wyjazdami służbowymi, a jednocześnie zmniejszyć koszty operacyjne, poprawić kontrolę wewnętrzną i umożliwić analizę historyczną kosztów ponoszonych na wyjazdy służbowe. Usługi firmy sprzedawane są w modelu subskrypcji.

zWebEx Communications (WEBX)

116% - wzrost cen akcji w ciągu dwóch lat

380 mln USD - roczne przychody w 2006 r.

49 mln USD - zysk w 2006 r.

http://www.webex.com

WebEx Communications z siedzibą w Santa Clara w Kalifornii, założony w 1995 r. i wprowadzony na giełdę w lipcu 2000 r., niedługo przed załamaniem rynku internetowego, oferuje szereg usług umożliwiających "współpracę na żądanie" za pośrednictwem sieci Internet. Na tym rynku firma wymieniana jest obok Microsoftu i Citrix Systems jako jeden z głównych graczy. Usługi WebEx hostowane są dla klientów i dostarczane za pośrednictwem sieci WebEx MediaTone. Podstawowy produkt firmy to WebEx Meeting Center, prosta usługa umożliwiająca prowadzenie konferencji w Internecie. Bardziej zaawansowane usługi związane są ze szkoleniami, imprezami prasowymi, sprzedażą, czy wsparciem klientów. W połowie marca 2007 r. plany zakupu WebEx za sumę 3,2 mld USD ogłosiło Cisco, które zamierza włączyć produkty tej firmy do portfolio rozwiązań z zakresu Unified Commmunications, zwiększając w ten sposób szanse w konkurencji z Microsoftem i jego produktem Office Live Meeting. Przejęcie firmy zatrudniającej ponad 2000 osób ma zostać przeprowadzone do końca lipca 2007 r. Notabene w kwietniu br. zainteresowanie rynkiem konferencji internetowych okazał również Google, przejmując oprogramowanie niewielkiej, szwedzkiej firmy Marratech, umożliwiające prowadzenie wideokonferencji. Na razie ma być ono ponoć stosowane tylko w celu usprawnienia współpracy pracowników Google.

F5 Networks (FFIV)

84% - wzrost cen akcji w ciągu dwóch lat

394 mln USD - roczne przychody w 2006 r.

66 mln USD - zysk w 2006 r.

http://www.f5.com

F5 Networks jest dostawcą produktów, które poprawiają wydajność, dostępność i bezpieczeństwo aplikacji działających w sieciach korzystających z protokołu IP. Dane przepływające między serwerami, na których działają aplikacje, a stacjami klienckimi, które z nich korzystają, przechodzą przez "bramkę" utrzymywaną przez F5, gdzie treść jest sprawdzana i modyfikowana, tak aby zapewnić z jednej strony bezpieczeństwo, a z drugiej optymalizacje wydajności i dostępności zarówno całej sieci, jak i tej konkretnej aplikacji. Firma rozwija też rozwiązania VPN (Virtual Private Networks). W magicznym kwadrancie Gartnera dla produktów związanych z dostarczaniem aplikacji F5 plasuje się najwyżej, zajmując znacznie lepszą pozycję niż Citrix, Cisco, czy Akamai Technologies, ale analitycy Gartnera zwracają też uwagę, że podstawowy produkt firmy - Big-IP jest tak zaawansowany funkcjonalnie, że dla niektórych klientów może być wręcz "onieśmielający".


TOP 200