Lepsze prognozy dla e-handlu

Z analiz przeprowadzonych Shop.org i Boston Consulting Group wynika, że w 2001 r. obroty elektronicznego handlu detalicznego w Ameryce Północnej osiągną wartość 65 mld USD. Internetowi detaliści stopniowo zaczynają uzyskiwać rentowność.

Shop.org i Boston Consulting Group (BCG) przeprowadziły badanie wartości elektronicznego rynku handlu detalicznego w w Ameryce Północnej. Wykazało ono, że w 2001 r. obroty na tym rynku osiągną 65 mld USD. Oznacza to 45-proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego.

Analizy przeprowadzono na podstawie danych uzyskanych od 500 firm. Przedsiębiorstwa zajmujące się detalicznym handlem w Internecie uzyskują obecnie lepsze wyniki finansowe. Rentowność deklaruje 72% podmiotów sprzedających towary z katalogów drogą wysyłkową, 43% firm posiadających również tradycyjną sieć sprzedaży oraz 27% firm typowo internetowych.

Zobacz również:

  • Szyfrowanie plików, a szyfrowanie dysku - jaka jest różnica?
  • Spadek sprzedaży pecetów

Stopniowe przywracanie rentowności jest przede wszystkim efektem poprawy efektywności w pozyskiwaniu klientów i ograniczeniem kosztów prowadzenia działalności. Koszty pozyskania jednego klienta elektronicznego w branży handlu detalicznego spadły w 2001 r. z 38 USD do 29 USD. Niektóre firmy zmniejszyły ten koszt nawet do 14 USD. Internetowym detalistom udało się zredukować część strat poniesionych w 2000 r., które w skali rynku amerykańskiego wyniosły 5,6 mld USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200