Lepsza infrastruktura sieciowa ułatwia studiowanie na Washburn University


Współczesny student potrzebuje internetu jak ryba wody. Uczelniane sieci muszą być w stanie obsłużyć materiały wideo w klasach, edukacyjne platformy internetowe, a także wszystkie teksty, media społecznościowe i inne formy komunikacji, do których uczniowie mają dostęp za pośrednictwem swoich telefonów.

Kiedy Washburn University w amerykańskim Topeka postanowił dołączyć swoją Szkołę Prawa do kampusowego systemu informatycznego, wiadomo było, że potrzebne będą zmiany. Warunkiem dalszego efektywnego wspierania wszystkich użytkowników była aktualizacja infrastruktury sprzętowej.

Do zapewnienia wydajnej i niezawodnej usługi WiFi dla 7,5 tys. studentów Washburn oraz blisko tysiąca wykładowców i pracowników wybrano sprzęt Lenovo: dwa serwery Lenovo ThinkSystem SR850, trzy serwery Lenovo System x3850 X6 i jeden serwer Lenovo System x3650 M5. Dzięki temu uniwersytet mógł dodać 1,2 TB pamięci do swojej infrastruktury, zwiększając zasoby o 60% - przy ograniczeniu zapotrzebowania na przestrzeń fizyczną.

Bezproblemowa niezawodność i skalowalność

Mike Watkins, starszy administrator systemów w Washburn University, jest zachwycony nowym rozwiązaniem Lenovo. „O wiele łatwiej i szybciej można dokonywać aktualizacji i upgrade'ów” - powiedział. „Teraz możemy wykonać prace konserwacyjne i aktualizacje wyłączając dwa serwery i obsługując wszystko przy pomocy czterech pozostałych. Wcześniej, gdybyśmy musieli wyłączyć nawet jedną maszynę, zaczęłoby to przeciążać nasze pozostałe zasoby.” Przy tym rozwiązanie jest skalowalne - Washburn będzie w stanie rozwijać się bez obawy o problemy z siecią. Dlatego już teraz Uniwersytet planuje dołączenie do systemu kampusowego kolejnego Wydziału - tym razem Technicznego.

Łatwiejsze życie studenta Washburn

Efekt końcowy to łatwiejsze i przyjemniejsze studiowanie. Mike Watkins ma już na uwadze kilka projektów, które dodatkowo uprzyjemnią życie użytkowników w Washburn. Przykładowo prowadzone są prace nad rozwiązaniem WiFi, które ułatwi młodym ludziom rozpoczynanie nauki i wchodzenie w studenckie życie. Będą mogli zarejestrować się w systemie zanim dotrą na kampus. W ten sposób będzie można unikać długich kolejek przy stanowiskach wsparcia technicznego i uzyskać błyskawiczny dostęp do internetu. „Im większą ilością zasobów sprzętowych dysponujemy, tym lepiej możemy służyć uczniom i pracownikom” - powiedział Watkins.

Lenovo z dumą pomaga w utrzymaniu reputacji Washburn University jako jednej z najlepszych uczelni na Środkowym Zachodzie USA. Więcej informacji na temat tego projektu można znaleźć w case study.

Źródło: https://www.lenovoxperience.com/#!/newsDetail/283yi044hzgcdv7snkrmmx9ox52dg0axxj8rqh4u7pxbqyud

Zapisz się na bezpłatny newsletter. Dowiesz się o webinarach, nowych case study oraz white paperach.