Lenovo wspiera transformację polskich firm

Już w przyszłym roku Lenovo wprowadzi na polski rynek ofertę Hardware as a Service. To odpowiedź na potrzeby przedsiębiorstw, które chcą optymalizować koszty cyfrowej transformacji. To jeden z elementów transformacji, która Lenovo określa mianem inteligentnej.

Roman Sioda, Country Leader, Lenovo Data Center Group i Jakub Roguski, Senior Sales Engineer, BI & Infrastructure, Lenovo Fot. Lenovo.

Obecnie technologia zmienia się w zawrotnym tempie. IoT, blockchain, sztuczna inteligencja wpływają na szybki wzrost zapotrzebowania na technologię informatyczną. Forester przewiduje, że do 2020 roku 27 % firm na świecie będzie korzystać z technologii blockchain, a urządzeń w Internecie Rzeczy będzie już 20 miliardów. Już teraz organizacje wydają potężne kwoty na budowanie technologicznej przewagi konkurencyjnej. Wg Forestera 72 % wszystkich firm będzie rozbudowywać strategie transformacji cyfrowej w ciągu najbliższych 2 lat. Z kolei IDC przewiduje, ze już w tym roku wydatki na inwestycje związane z transformacją cyfrową osiągną poziom 1,3 biliona dolarów. Lenovo chce być jednym z ważniejszych beneficjentów tego tortu.

Cztery filary

„Dziś sam dobry produkt już nie wystarcza” – zauważył podczas konferencji Transform 2.0 Roman Sioda, Country Leader, Lenovo Data Center Group. „Wymagane jest szybkie i precyzyjne odpowiadanie na potrzeby klientów. Oczekują oni od nas wartości dodanej.”

Zobacz również:

Lenovo chce mocno akcentować swoją obecność na rynku, dlatego globalnie planuje w ciągu najbliższych 3 lat przeznaczyć na badania i rozwój ponad miliard USD, głównie z obszarze IoT i sztucznej inteligencji.

W ubiegłym roku w badaniu przeprowadzonym przez Wall Street Journal 52 % firm przewidywało, że będzie musiało zmienić swoją infrastrukturę, w ramach cyfrowej transformacji, w taki sposób, by była ona bardziej dostępna. Jednocześnie 49 % firm zaznaczyła, że będzie pracować w oparciu o bardziej ograniczone budżety niż dotychczas. 39 % zaznaczyło natomiast, że chce pracować z bardziej zaufanymi partnerami, którzy mogą wnieść wartość dodaną.

Lenovo jest przygotowane, by wspierać firmy w procesie transformacji. „Sam proces rozumiemy jako inteligentną transformację, dlatego staramy się uruchamiać wszelkie możliwe powiązania partnerskie, zarówno jeśli chodzi o dostawców aplikacji jak i urządzeń, by klient naprawdę dostał narzędzia do szybkiego rozwoju” – powiedział Roman Sioda. „Sama transformacja cyfrowa nie ma służyć tylko podniesieniu wydajności w działalności , ale pomóc wyróżnić się i osiągnąć wyższe poziomy interakcji z ekosystemem, w którym funkcjonuje firma”.

Co zatem proponuje Lenovo, by firmy mogły budowac przewagę konkurencyjną? Działania skupiają się na 4 obszarach rozwoju – chmurze, analityce biznesowej, sztucznej inteligencji i rozwiązaniach. „Chmurę rozumiemy jako sposób, w jaki klienci wykorzystują infrastrukturę informatyczną dostosowaną do ich potrzeb i oczekiwań” – wyjaśniał Roman Sioda.

Analityka biznesowa to obecnie ważna część biznesu LDCG, w którą firma mocno inwestuje, szczególnie w obszarze SAP Hana. Sztuczna inteligencja natomiast szczególnie prężnie rozwijana jest w ośrodkach badawczych, skąd wdrożenia korporacyjne są implementowane w bankowości, telekomunikacji czy przemyśle. Pod pojęciem rozwiązań Lenovo rozumie natomiast między innymi rozwiązania prekonfigurowane, przygotowane do bezpośredniego wdrożenia. Przykładem są rozwiązania hiperkonwergentne, nad którymi Lenovo współpracuje z jednym ze swoich dostawców, Nutanixem (możliwość konsolidowania przestrzeni w centrum danych i chmurze hybrydowej).

Roman Sioda, Country Leader, Lenovo Data Center Group. Fot. Lenovo

Roman Sioda, Country Leader, Lenovo Data Center Group. Fot. Lenovo

Polskie akcenty

Lenovo chce mocno akcentować swoją obecność na rynku, dlatego globalnie planuje w ciągu najbliższych 3 lat przeznaczyć na badania i rozwój ponad miliard USD, głównie z obszarze IoT i sztucznej inteligencji. „Planujemy też rozwijać współpracę z centrami badawczymi. W Polsce już to zaczęliśmy robić, nawiązując współpracę z Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym’ – zaznaczył Roman Sioda. Lenovo Data Center Group przechodzi właśnie transformację ofertową, najnowszą rzeczą, jaka pojawiła się jesienią, jest obszar pamięci masowych, rozwijanych w partnerstwie z amerykańskim NetAppem. „Ten fragment rynku dynamicznie się rozwija. My odnotowujemy tu wzrost ponad średnią rynkową, co spowodowane jest między innymi aliansem z NetApp” – dodał.

To, co może zaskoczyć polski rynek i mocno wpłynąć na transformację cyfrową, to plany, jakie ma Lenovo na przyszły rok. Pojawi się bowiem oferta Hardware as a Service. „To dobre rozwiązanie dla tych organizacji, które nie chcą inwestować w majątek trwały, a chciałyby mieć najnowszą infrastrukturę w formie usługi, wspartą serwisem, wymianą czy upgrade” – wyjaśniał szef LDCG w Polsce.