Laureaci Motoroli

Pod koniec maja br. odbyła się ceremonia wręczenia nagród w konkursach "Diversity" i "Java Jive", organizowanych przez krakowskie Centrum Oprogramowania Motoroli.

Do drugiej już edycji konkursu zaproszono uczniów czterech krakowskich liceów – I; II; III i V. Ich zadaniem w przypadku "Diversity" było przygotowanie strony internetowej o tematyce edukacyjnej. Uczniowie walczący w ramach "Java Jive" musieli samodzielnie napisać aplikację w języku Java. Konkurs poprzedziły warsztaty z realizacji projektów, poprowadzone przez pracowników krakowskiej Motoroli. Ostatecznie pierwsza nagroda powędrowała do uczniów I LO, przed zespołami z III; II i V LO w Krakowie. Niemal wszyscy uczestnicy konkursu, wśród których przeważali uczniowie klas II, zapowiedzieli już uczestnictwo w kolejnej jego edycji. Wielu uczniów dopytywało się również o możliwość startu w "Java Jive". "Do tej pory programowałem przede wszystkim w Perlu i PHP, jednak do przyszłego roku mógłbym spokojnie poznać podstawy Javy i wygrać konkurs" – odgrażał się w kulisach jeden z rezolutnych licealistów.

Różnorodność gwarancją sukcesu

Jednym z celów całej akcji jest zachęcenie do nauki informatyki ...dziewcząt. "Nazwa konkursu "Diversity", a więc "różnorodność" została dobrana z rozmysłem. W przypadku największych koncernów, działających w podobnych warunkach, wydających podobne pieniądze na projekty, właśnie zróżnicowanie pracowników jest gwarancją stworzenia wartościowych projektów" – mówi Jacek Drabik, dyrektor ds. operacyjnych w Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie. "Naszym celem jest zatrudnienie w zespołach projektowych, co najmniej 20% kobiet. Około 10% inżynierów zatrudnionych w krakowskiej Motoroli to kobiety. To wciąż za mało, jeśli jednak porównać to ze średnią ogólnopolską, zgodnie z którą zaledwie 2% studentów informatyki to kobiety, to jest to wynik bardzo dobry" – mówi Katarzyna Reinfuss, kierownik ds. personalnych w Centrum Oprogramowania Motoroli.

Zobacz również:

Akcja rozpoczęta rok temu przyniosła już pewne efekty. Widać wyraźny wzrost liczby studentek rozpoczynających studia informatyczne, elektroniczne i telekomunikacyjne na AGH. "Jesteśmy dalecy od przypisywania sobie całości zasług. Jednak sama słyszałam od dziewcząt biorących udział w konkursie, że o ile do tej pory myślały raczej o studiowaniu matematyki, to teraz rozważają możliwość zdawania na informatykę" – mówi Katarzyna Reinfuss.