LCD bije rekordy

Sprzedaż monitorów LCD przez dwóch głównych producentów tego typu urządzeń – Samsunga i LG/Philips dynamicznie rośnie. W pierwszej połowie br. firmy zanotowały rekordowe wyniki, a prognozy na przyszłość rysują się bardzo optymistycznie.

Sprzedaż monitorów LCD przez dwóch głównych producentów tego typu urządzeń – Samsunga i LG/Philips dynamicznie rośnie. W pierwszej połowie br. firmy zanotowały rekordowe wyniki, a prognozy na przyszłość rysują się bardzo optymistycznie.

Samsung osiągnął doskonałe wyniki, mimo znacznego zmniejszenia udziału paneli 17-calowych tego producenta w ogólnej sumie sprzedanych monitorów na świecie. To nie przeszkodziło jednak zanotować firmie wzrostu w ilości dostarczonych matryc o tej właśnie przekątnej ekranu. Samsung zdecydował się również na odważny krok i wprowadził do oferty 40-calowy telewizor LCD w cenie bagatela 10 tys USD. Przez pierwsze dwa tygodnie od daty rozpoczęcia jego sprzedaży do klientów trafiło 300 sztuk kosztownych odbiorników.

Zobacz również:

  • IPS, OLED, mini-LED czy QLED - jaka matryca do pracy?

Z kolei LG/Philips przewiduje wzrost popularność modeli z ekranami o przekątnych 18”. W przyszłym roku firma liczy również na zwiększenie swych obrotów dzięki wprowadzeniu na rynek tanich monitorów 17-calowych korzystających z nowych paneli piątej generacji.

W drugim kwartale br. Samsung dostarczył na rynek 855 tys paneli 17”, co stanowiło 50,1 % całej światowej produkcji w tym segmencie. W trzecim kwartale ilość sztuk ma wzrosnąć do ponad 2 mln, lecz jednocześnie udział Samsunga w rynku spadnie do ok 40 %.

LG/Philips może pochwalić się wyprodukowaniem w pierwszym kwartale 150 tys szt monitorów 18”. W kolejnych kwartałach wartości te mają się zwiększyć do 150 i 180 tys.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200