Kuleje w Polsce zarządzanie procesami
- Monika Tomkiewicz,
- 18.02.2010, godz. 15:57
Jak wynika z przeprowadzonego przez serwis PROCESOWCY.PL badania, organizacje funkcjonujące w Polsce mają wysoką świadomość procesową w zakresie identyfikowania i opisywania procesów. Gorzej wygląda sytuacja jeśli chodzi o zarządzanie zidentyfikowanymi procesami.
Z badania wynika, że nawet jeśli procesy mają zdefiniowany system pomiarowy, to zazwyczaj nie jest on powiązany z celami strategicznymi organizacji, a takie powiązanie to podstawowe założenie koncepcji BPM (Business Process Management).
Jednym z kluczowych problemów z punktu widzenia relacji Biznes-IT jest właścicielstwo procesów. Według informacji zebranych podczas badania tylko 34% organizacji posiada właścicieli procesów, z czego 80% właścicieli jest w randze dyrektora. Wyniki te są niepokojące, ponieważ to właśnie właściciel procesu jest głównym punktem kontaktu dla IT (zarówno dla projektów wdrożeniowych, jak również dla zmian maintenance’owych).
Zobacz również:
- Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
- 10 błędów, które mogą zablokować innowacje IT
- Zarządzanie informacją – nowe kierunki
Posumowanie wybranych części przeprowadzonego badania opublikowane zostanie w najbliższym wydaniu magazynu CIO. Cały raport dostępny będzie od 10 marca na stronach serwisu PROCESOWCY.PL.
Badanie dojrzałości procesowej polskich organizacji przeprowadził serwis PROCESOWCY.PL przy współpracy z firmą Sofrecom Polska.