Kubuś w mediach społecznościowych

Grupa Maspex z Wadowic, która jest m.in. producentem naturalnych soków owocowo-marchwiowych dla dzieci Kubuś, chciała poznać i porównać wizerunek marki soku Kubuś, jaki obecny jest w mediach społecznościowych, z wizerunkiem, jaki marka ma na rynku.

Firma chciała też pozyskać wiedzę na temat postrzegania atrybutów produktowych Kubusia i wizerunku użytkownika. Projekt powierzony został firmie badawczej SpotlightResearch przy współpracy technologicznej z SAS Institute. Koncentrował się głównie na forach i serwisach społecznościowych. Wykorzystano SAS Text Miner, część rozwiązania SAS Social Media Analytics, przeanalizowano sentyment marki i jego zmiany od roku 2003 i zrealizowano analizę napięć strukturalnych wraz ze wskazaniem sposobów zniwelowania tych napięć za pomocą innowacji. Przeprowadzono też analizę atrybutów marki, produktu i wizerunku użytkownika. "Dzięki temu przekonaliśmy się, że wizerunek marki Kubuś jest zbieżny z jej postrzeganiem ogólnie na rynku. Ponadto utwierdza nas to w przekonaniu, że jesteśmy w stanie efektywnie realizować monitoring marki, opierając się na sentymentach mediów społecznościowych. Mamy nadzieję, iż to pozwoli nam efektywniej planować i realizować nasze działania marketingowe i komunikację, w szczególności z wykorzystaniem kanału internetowego" - mówi Marcin Leśniak, Research Manager w Maspex Wadowice.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200