Ku nowej, lepszej Neostradzie

Pod koniec ubiegłego roku awarie routerów doprowadzały użytkowników usług szerokopasmowego dostępu do Internetu oferowanego przez Telekomunikację Polską do ''szewskiej pasji''.

Pod koniec ubiegłego roku awarie routerów doprowadzały użytkowników usług szerokopasmowego dostępu do Internetu oferowanego przez Telekomunikację Polską do ''szewskiej pasji''.

Firma została zmuszona do wymiany urządzeń IPSS firmy Lucent Technologies. Przed miesiącem zastąpiły je routery ERX1410 produkowane przez Juniper Networks.

"Nowe urządzenia działają bez zarzutu" - zapewniają przedstawiciele TP.

Znajdująca się w ofercie od lipca 2002 r. usługa początkowo była dostępna jedynie dla mieszkańców kilku największych miast Polski. Od maja br. w jej zasięgu ma się znaleźć ponad 50% abonentów TP, a do końca roku - 70%. Obecnie z usługi korzysta jedynie ok. 20 tys. osób. Do końca 2005 r. liczba abonentów Neostrady ma się zwiększyć do 600-700 tys. O połowę zostanie obniżona jednorazowa opłata za uruchomienie usługi. Obecnie wynosi ona 855 zł. Sposobem na zmniejszenie kosztów ma być samodzielne instalowanie Neostrady przez klientów. W hipermarketach pojawią się zestawy do samodzielnego montażu - modem wraz z oprogramowaniem i instrukcją podłączenia go do sieci. Trwają testy sprzętu, który mógłby znaleźć się w takich pakietach. Telekomunikacja Polska podpisała już stosowną umowę z Media Markt. Prowadzone są rozmowy z kolejnymi sieciami. Neostrada ma być teraz jedną z najbardziej promowanych przez Telekomunikację Polską usług.

Na razie TP nie planuje obniżenia opłaty abonamentowej. Pojawiają się jedynie niejasne deklaracje, że cena będzie się zmniejszać wraz ze wzrostem liczby klientów. Obecnie użytkownicy płacą 180 zł miesięcznie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200