Kto i jak do Internetu
- 06.06.2002, godz. 08:29
Global eMarketing przeprowadziła badanie sposobu korzystania z Internetu przez użytkowników "modemowych" i posiadających stałe łącze.
Global eMarketing przeprowadziła badanie sposobu korzystania z Internetu przez użytkowników "modemowych" i posiadających stałe łącze.
Badanie przeprowadzono na grupie internautów odwiedzających serwisy podłączone do systemu GeMius. Dla celów analizy przyjęto założenie, że osoby korzystające z Internetu za pomocą stałych łączy to osoby łączące się z pracy oraz uczelni. Trzecią grupę stanowią użytkownicy łączący się za pomocą modemu. Proporcje tych trzech grup w próbce wynosiły odpowiednio 62%, 3,5% i 34,5%. Wytypowane grupy przebadano też pod kątem aktywności w Internecie, lokalizacji geograficznej, stosowanych przeglądarek i systemów operacyjnych.
Zobacz również:
- Microsoft zaatakowany przez Rosjan - celem kluczowe systemy
- YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI
- Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej
Średni czas wizyty "modemowca" mieści się w granicach 4-5 minut, a internauty korzystającego ze stałego łącza przekracza 5 minut. Użytkownicy korzystający ze stałych łączy surfują głównie w godzinach pracy - między 9 a 17. Maksimum ruchu w Internecie przypada na godzinę 14, przy czym ten szczyt w przypadku internautów korzystających z uczelnianego sztywnego łącza przypada nieco wcześniej - na 11. Około 17 następuje "zmiana" i w Sieci zaczynają dominować użytkownicy modemowi. Główna aktywność modemowców rozpoczyna się po 18.
Z analizy wynika, że najwięcej internautów pochodziło z mazowieckiego (blisko 19%, zarazem 50% badanych łączących się z uczelni), śląskiego (12,5%) i dolnośląskiego (11%). Z małopolskiego pochodziło ponad 30% badanych łączących się z uczelni. Najwięcej użytkowników korzysta z Windows 98 (53,3%), 12,4% - z Windows ME, a 11% z Windows 2000. Około 0,6% korzysta z Linuxa, tyle samo z MacOS. Wśród przeglądarek dominuje Internet Explorer 5.x i 6.x, odpowiednio 60,5% i 32,5% internautów.