Księgarnia Amazon wnosi pozew sądowy przeciw Amazon.com

Księgarnia Amazon Bookstore (AB) z Minneapolis wniosła pozew sądowy przeciwko Amazon.com, największemu na świecie sprzedawcy książek, filmów i nagrań muzycznych przez Internet. Księgarnia twierdzi, że internetowy sprzedawca bezprawnie używa nazwy Amazon, która jest zastrzeżona dla niej. AB utrzymuje, że Amazon.com świadomie narusza prawa do jej znaku towarowego, co dezorientuje jej klientów.

Księgarnia Amazon Bookstore (AB) z Minneapolis wniosła pozew sądowy przeciwko Amazon.com, największemu na świecie sprzedawcy książek, filmów i nagrań muzycznych przez Internet. Księgarnia twierdzi, że internetowy sprzedawca bezprawnie używa nazwy Amazon, która jest zastrzeżona dla niej. AB utrzymuje, że Amazon.com świadomie narusza prawa do jej znaku towarowego, co dezorientuje jej klientów.

Oferta obu firm jest podobna - obie sprzedają książki, wydawnictwa audiowizualne i upominki. Amazon.com rozpoczęła działalność w roku 1995 i od tego czasu bardzo szybko się rozwija. Amazon Bookstore obecna jest na amerykańskim rynku od 1970 r. i dodatkowo specjalizuje się w wydawnictwach przeznaczonych dla kobiet. Przedstawiciele AB podkreślają, że jej nazwa jest powiązana z wizerunkiem firmy, która jest "najstarszą niezależną księgarnią feministyczną w Północnej Ameryce". Prawnicy reprezentujący firmę z Minneapolis twierdzą, że Amazon.com wykorzystując nazwę AB pozyskuje nowych klientów, którzy w rzeczywistości mają zaufanie do nazwy należącej do innej firmy.

Sprawa nie jest łatwa do rozwiązania. Amazon.com jest firmą znaną na całym świecie, podczas gdy Amazon Bookstore to lokalna księgarnia, która jednak posiada prawa do tej nazwy od 30 lat. Analitycy twierdzą, że choć zwykle w takich przypadkach oryginalny właściciel nazwy wygrywa sprawę, to tym razem może być inaczej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200