Krzywy uśmiech św. Mikołaja

Wielu menedżerów i pracowników powróciło do pracy po Świętach Bożego Narodzenia z nowymi urządzeniami mobilnymi. Już wkrótce zechcą podłączyć je do firmowej sieci i swojego desktopa...

Tymczasem według badania przeprowadzonego na zlecenie brytyjskiego operatora O2, tylko co czwarta firma w Wielkiej Brytanii posiada formalną politykę w zakresie kontroli wykorzystania w pracy urządzeń mobilnych; menedżerowie IT tracą przeciętnie dzień roboczy w roku próbując poradzić sobie z kłopotami, jakie ich kolegom przysparzają ich nowe gadżety.

Nic dziwnego, że aż 79% ankietowanych menedżerów IT uważa, że wsparcie udzielane użytkownikom urządzeń mobilnych rozstraja normalną pracę działu IT; 76% potwierdza, że firma nie posiada formalnej polityki w zakresie stosowania urządzeń mobilnych. Z kolei tylko 25% z firm posiadających formalne przepisy odnośnie urządzeń mobilnych, zastrzegło, aby pracownicy nie przetrzymywali na nich ważnych dla firmy danych.

Zobacz również:

  • Jak złapać cyfrową równowagę?
  • IBM Security QRadar SIEM pomoże zarządzić globalną strukturą odpowiedzialną za bezpieczeństwo

Najczęściej pracownicy wwkraczają w przestrzeń miejsca pracy z urządzeniami PDA - dotyczy to 79% firm. iPod-y używane są w 29% firm. Osobiste smartphony - w 35%. Nie trudno się domyśleć, że wiele z tych urządzeń działa w firmie bez wiedzy i kontroli administratorów.

Zdaniem przedstawicieli O2, zamiast próbować powstrzymywać upowszechnienie urządzeń mobilnych wśród pracowników, firmy powinny raczej uczyć użytkowników reguł odpowiedzialnego stosowania ich w miejscu pracy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200