Krótko i na temat

Podczas tego rodzaju przestoju remontowego D7i nie wystarcza. Podczas przestoju w lipcu 2008 r. Basell wykorzystywał pakiet Microsoft Project. "Nie ma powodu, aby używać do wszystkiego jednego rodzaju oprogramowania. Microsoft Project używaliśmy już wcześniej. Przy projekcie zakrojonym na większą skalę ważne jest, aby dobrze znać wspierające nas oprogramowanie, a nie eksperymentować z nowym produktem" - mówi Marek Wilmanowicz. Czy nie byłby jednak idealny system, który pokazywałby graficznie lokalizację i stan poszczególnych tworzących instalację urządzeń? "Ja mam to wszystko w głowie i nie mam potrzeby oglądania tego w 3D" - uśmiecha się Marek Wilmanowicz.

W objęciach dozoru technicznego

Dostosowanie standardowego oprogramowania D7i do potrzeb Basell Orlen Polyolefins nie wymagało poważnych zmian. "Domyślnie program wliczał poniesione na naprawy koszty w poczet kosztów miesiąca, w którym zostało wystawione zlecenie, jednak zgodnie z polskim prawem koszt powstaje w chwili odbioru - ta kwestia wymagała korekty" - wyjaśnia Marek Wilmanowicz. Teraz firma jest na etapie wdrażania systemu Shore, umożliwiającego pełną diagnostykę i gromadzenie danych na temat urządzeń podlegających dozorowi technicznemu na podstawie przepisów ustawy o dozorze technicznym. System ten, również opracowany przez Eurotronik i zostanie spięty z systemem D7i. Jego zadaniem będzie m.in. sumowania wyników pomiarów diagnostycznych i prognozowanie momentu zaistnienia konieczności wymiany np. jakiegoś fragmentu rurociągu; umożliwi też bezpośredni kontakt z dozorem technicznym i uzgadnianie przeglądów.

"Największym wyzwaniem - jak niemal zawsze w tego rodzaju projektach - było zintegrowanie systemu remontowego D7i z systemem ERP obsługującym Basell Orlen Polyolefins od strony finansowo-księgowej i gospodarki magazynowej. Jak w każdym sporym projekcie trudno jest również zawsze, gdy jest to potrzebne, zapewnić dostępność pracowników klienta" - mówi Rafał Kasiński, konsultant Eurotronic kierujący projektem od strony biznesowej. Stosunkowo najprostszym elementem projektu był import danych opisujących obsługiwane przez system urządzenia i elementy instalacji produkcyjnej. Dane zostały wyeksportowane z poprzednio stosowanego systemu w postaci pliku .xls, uporządkowane, a następnie zaimportowane do nowego systemu.

Podstawowe funkcje systemu D7i:

- generowanie, obsługa i archiwizacja zleceń naprawczych,

- generowanie zapotrzebowań na części zamienne,

- tworzenie list obsługiwanych urządzeń według wybranych parametrów,

- obsługa formalno-prawna i finansowa zleceń,

- generowanie zleceń dla firm zewnętrznych,

- monitoring kosztów,

- analiza i raportowanie.


TOP 200