Krótki przegląd pięciu systemów automatyzowania sprzedaży

1. Onyx Customer Center 2.0 Onyx Software Corp. (Belevue, Wash.)

1. Onyx Customer Center 2.0 Onyx Software Corp. (Belevue, Wash.)

Aplikacja klient/serwer firmy Onyx oferuje funkcje wspierające pracę modułów: menedżer kontaktów, badanie koniunktury rynku czy obsługa klientów i produktów. Jednym z podstawowych elementów systemu jest moduł Quality Assurance, który pozwala śledzić i analizować strukturę rynku. Z kolei External Database Connectivity pozwala użytkownikom przeglądać, dodawać i modyfikować dane rezydujące w bazie danych SQL Server (Microsoft).

Onyx Customer Center kosztuje (w wersji obsługującej dziesięć stanowisk pracy) 30 tys. USD.

Zalety: dobrze pracujący graficzny interfejs użytkownika, wzorowany na interfejsach stosowanych przez aplikacje systemu Windows.

Wady: wartość produktu obniża słabe wsparcie dla sieci. Biorąc pod uwagę, że przedsiębiorstwa prowadzą rozległe operacje w erenie, system automatyzacji sprzedaży powinien oferować niezawodnie przesyłanie danych przez sieć.

2. Vantive Enterprise 4.0 The Vantive Corp. (Mountain View, Calif.)

Vantive Enterprise 4.0 oferuje oprócz standardowych opcji (obsługa klientów i doradztwo) moduł Vantive Sales (marketing i badanie rynku). Moduł ten pozwala zarówno lokalnym, jak i odległym użytkownikom (poprzez łącza komutowane) uzyskiwać dostęp do informacji rezydujących w centralnej, relacyjnej bazie danych.

Vantive Enterprise 4.0 (razem z modułem Vantive Sales) kosztuje - w wersji dziesięciostanowiskowej - 55 tys. USD.

Zalety: użytkownicy chwalą architekturę systemu, dzięki której charakteryzuje się on dużą wydajnością i skalowalnością.

Wady: Vantive Corp. powinien nawiązać szerszą współpracę z partnerami, co pozwoliłoby zaprezentować ten system szerszej rzeszy użytkowników. Vantive Enterprise 4.0 jest obecnie bardziej znany jako jedna z aplikacji wspomagających, niż jako pełny system automatyzacji sprzedaży.

3. SalesTrak 5.1 Aurum Software Inc. (Santa Clara, Calif.)

Produkt ten pozwala korzystać z usług centralnej bazy danych (zawierającej informacje o wszystkich klientach) tak pracownikom lokalnym, jak i oddziałom terenowym firmy czy pracownikom mobilnym eksploatującym systemy przenośne. Technologia o nazwie dbSync pozwala wymieniać między sobą dane w czasie rzeczywistym nawet tym użytkownikom, którzy pracują rozproszeni w odległych miejscach kraju. SalesTrak wspiera pracę pakietu komunikacyjnego RemoteWare (Xcellent Inc.).

SalesTrak 5.1 kosztuje 15 495 USD (pakiet serwera) plus 19,95 USD (obsługa dziesięciu stanowisk pracy).

Zalety: dobrze pracujący moduł synchronizowania baz danych. Dzięki niemu odlegli użytkownicy eksploatujący laptopy mogą w czasie rzeczywistym wysyłać dane do/i odczytywać z centralnej bazy danych.

Wady: słaba praca systemu jeśli chodzi o możliwości badania rynku i panującej na nim koniunktury.

4. Scopus Extended Enterprise Scopus Technology Inc. (Emeryville, Calif.)

Scopus Extended Enterprise zapewnia dostęp do zasobów centralnej bazy danych lokalnym i odległym pracownikom przedsiębiorstwa oraz partnerom biznesowym i kooperantom.

Produkt oferuje już moduł EE1 (Extended Enterprise 1), a pod koniec 1995 r. będzie też dostępny moduł EE2. Opcja RemoteTeam pozwala odległym użytkownikom korzystać z zasobów systemu przy użyciu poczty elektronicznej. WorldTeam zajmuje się natomiast replikowaniem baz danych. SalesTeam 2.0 oferuje zintegrowane funkcje obsługi różnych zadań, np. telemarketingu.

RemoteTeam kosztuje 8995 USD (50 stanowisk pracy) plus 295 USD za każdego klienta. WorldTeam (serwer) wyceniono na 19 995 USD. SaleTeam 2.0 kosztuje 2875 USD.

Zalety: system dobrze integruje odległych użytkowników i partnerów biznesowych przedsiębiorstwa.

Wady: w porównaniu z innymi produktami tego rodzaju, Scopus oferuje raczej ograniczone możliwości automatyzowania procesów sprzedaży.

5. IntellAgent Control System 2.0 Intelligent Control Corp. (Dallas)

System bazuje na pracy znanego pakietu Notes. Wyposażony jest w moduł prognozowania rynku i dysponuje menedżerem kontaktów oraz mechanizmami usprawniającymi proces obsługi klientów. System integruje Notes z menedżerem kontaktów Act (Symantec Corp.).

IntellAgent Control System 2.0 kosztuje 4995 USD (serwer plus pięć stanowisk pracy). Każde następne stanowisko pracy kosztuje 3995 USD.

Zalety: wszyscy zwracaja uwagę na doskonałe wsparcie techniczne produktu.

Wady: podstawową wadą produktu jest fakt oparcia go na architekturze pakietu Notes (produkt jest więc wyjątkowo "pamięciożerny").

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200