Kroczymy drogą, którą wskazujemy innym: Lenovo używa własnych serwerów do transformacji łańcucha dostaw


Mamy pełne zaufanie do naszych produktów. Do tego stopnia, że nie tylko sprzedajemy je innym firmom, ale sami również ich używamy! Gdy Lenovo rozszerzyło działalność o systemy dla centrów danych i telefony komórkowe, liderzy firmy szybko zdali sobie sprawę, że istniejąca platforma łańcucha dostaw nie będzie w stanie obsługiwać nowych linii biznesowych.

Crystine Wang, inżynier IT w dziale Integrated Technology Service, tak opisuje wyzwanie: „Musieliśmy poradzić sobie ze złożonością logiki biznesowej zarówno dla nowych serwerowych linii produktowych, ale także linii Motorola Mobility oraz własnych produktów komputerów osobistych. Istniejąca architektura miała trudności z ich obsługą. Wynikające z tego problemy wydajnościowe wpływały na cały łańcuch dostaw.

Lenovo + SAP HANA = Zwycięski wybór

Kiedy nadszedł czas decyzji, wybór rozwiązania dla nowej, kompleksowej platformy łańcucha dostaw był oczywisty: postawiliśmy na własne serwery. Zespół IT wiedział z wcześniejszych doświadczeń z SAP HANA, że rozwiązanie SAP-Lenovo gwarantuje uzyskanie znakomitej wydajności. Dlatego zaawansowany system planowania i optymalizacji SAP APO (Advanced Planning and Optimization), system zarządzania zapasami VMI (Vendor Management Inventory) oraz silnik prognozowania kosztów CFE (Cost Forecast Engine) wdrożono na platformie in-memory SAP HANA, która jest napędzana przez dwa klastry składające się z 12 serwerów Lenovo System X3950 X6.

Szybsze planowanie oznacza zwinny biznes

Celem projektu było uproszczenie i usprawnienie operacji we wszystkich liniach biznesowych. Rozwiązanie przyniosło jednak również szereg innych korzyści a mianowicie: szybsze planowanie produkcji, finansowe i operacyjne. Przedstawiciele biznesu są w stanie znacznie szybciej generować raporty. To oznacza szybsze podejmowanie decyzji, w oparciu o informacje dostarczane w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Crystine Wang wyjaśnia, w jaki sposób poprawiło to funkcjonowanie Lenovo: „Oznacza to, że możemy dostarczać menedżerom podejmującym decyzje najnowsze informacje o kosztach. W efekcie umożliwia to optymalizowanie planów produkcyjnych, co pomaga utrzymać sprawność i szybkość działania firmy.

Jak szybko?

Raporty dotyczące planowania, których generowanie poprzednio zajmowało jedenaście godzin, teraz dostarczane są po zaledwie sześciu minutach. Symulowane prognozy kosztów, na które potrzebny był prawie tydzień, teraz można wykonać w ciągu jednego dnia. „Dokonaliśmy całkowitej transformacji procesów łańcucha dostaw dla linii produktów związanych z centrum danych - dzięki czemu są one szybsze, prostsze i bardziej wydajne. W ostatecznym rozrachunku pozwoli nam to napędzać wzrost i zyski, zwiększając nasz udział w globalnym rynku serwerów” - powiedziała Crystine Wang.

Nawet SAP był pod wrażeniem tego, o ile Lenovo było w stanie usprawnić własne operacje w łańcuchu dostaw dzięki wspólnemu rozwiązaniu. Znalazło to wyraz w przyznaniu nam nagrody SAP HANA Innovation Award w kategorii „Uproszczenie procesu”. W Lenovo bardzo lubimy dzielić się własnymi historiami sukcesu. Z niecierpliwością czekamy na realizację we współpracy z SAP projektów, które pomogą klientom w dokonywaniu podobnych przekształceń ich operacji łańcucha dostaw. Chcesz się dowiedzieć więcej? Przeczytaj pełną wersję case study.

Zapisz się na bezpłatny newsletter. Dowiesz się o webinarach, nowych case study oraz white paperach.