Kredyt Bank uruchomił system bankowości elektronicznej

Z systemu KB24 korzystać mogą już indywidualni klienci banku posiadający rachunek typu EkstraKonto. Platformę bankowości elektronicznej w Kredyt Banku wdrożyły ComputerLand, InfoVide i Net-Banking.

Kredyt Bank SA uruchomił z początkiem lutego system bankowości elektronicznej KB24. Skorzystać z niego mogą wszyscy indywidualni klienci banku, którzy posiadają jeden z rodzajów rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego EkstraKonto. Obsługa bankowości elektronicznej (składanie wniosków) uruchomiona została już w kilkunastu wybranych oddziałach Kredyt Banku w największych miastach Polski. Docelowo system dostępny będzie dla klientów wszystkich oddziałów banku.

Bezpieczeństwo przesyłanych informacji w systemie KB24 zapewnia 128-bitowe szyfrowanie SSL 3.0. Do rozpoznawania klientów banku służy hasło (składające się z sześciu liter alfabetu łacińskiego) i numer identyfikacyjny (złożony z ośmiu cyfr) wygenerowane losowo przez system. Dodatkowym zabezpieczeniem jest para kluczy o długości 1024 bitów. Dostęp do klucza prywatnego użytkownika KB24 chroniony jest odrębnym hasłem nadawanym przez niego i tylko jemu znanym. Nośnikiem klucza prywatnego jest dyskietka. Klucz ten jest wygenerowany na komputerze klienta systemu za pomocą programu udostępnionego przez Kredyt Bank. Klucz publiczny przechowywany jest na serwerze KB24.

Zobacz również:

System bankowości elektronicznej Kredyt Banku powstawał od sierpnia 2001 roku. Internetowy Kanał Dostępu, czyli system i witryna internetowa banku, na której dostępny jest serwis transakcyjny banku (www.kb24.pl) dostarczony i wdrożony został przez konsorcjum złożone z firm ComputerLand, InfoVide i Net-Banking. System KB24 obsługuje oprócz kanału internetowego również usługi home bankingu.