Koszt na jednego klienta
-
- 15.06.2010
Głównym dostawcą technologii dla QXL Poland jest Oracle. Współpraca jest bardzo dobra. Niedawno firmy zobaczyły, że w naszym kraju są specjaliści i wdrożenia, które mogą coś wnieść na świecie. Grzegorz Wójcik wskazuje na dwie najważniejsze przyczyny: "Po pierwsze, jest to praca firm, takich jak QXL Poland, które posiadają ciekawe doświadczenia związane z pracą swoich systemów. Drugą przyczyną jest stan polskiej gospodarki, która wyróżnia się na tle pozostałych krajów Unii Europejskiej, pogrążonych w recesji. Gdy ktokolwiek zwraca się z sensownym pytaniem o coś, zazwyczaj firmy wiedzą, że jest to kraj, który wykazuje się wzrostem gospodarczym. My to odczuwamy bardzo wyraźnie i jesteśmy zadowoleni ze współpracy z dostawcami technologii".
Jednym z ważniejszych trendów obserwowanych w IT jest cloud computing. Usługi świadczone przez QXL Poland wpisują się w ten model, gdyż klienci korzystają z infrastruktury dostępnej od razu, ponoszą jedynie opłaty za jej wykorzystywanie i usługa ta nie wymaga żadnej specjalnej infrastruktury. Jest to szczególnie przydatne dla firm handlowych z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które np. nie posiadają własnej infrastruktury obsługi sklepu internetowego i nie chcą jej mieć.
Technologia niezbędna w windykacji
W przypadku KRUK najważniejszym zadaniem jest konieczność nadążenia za rozwojem biznesu, aby rozwój produktowy i geograficzny był wspierany przez technologie. Ostatnie lata przyniosły dość mocno odczuwalne zmiany rynkowe, zwłaszcza po stronie klienckiej. Firma KRUK - rozwijając technologie w modelu in-house - jest też klientem dostawców IT i może ocenić te zmiany na podstawie własnych doświadczeń. "W roku ubiegłym dała się zauważyć elastyczność po stronie dostawców sprzętu i oprogramowania, dzięki czemu łatwiej i skuteczniej można było dopasować poszczególne rozwiązania do naszych potrzeb" - mówi Łukasz Neuman, dyrektor Pionu Informatyki i Telekomunikacji w KRUK.
Do prowadzenia biznesu w dziedzinie windykacji niezbędna jest odpowiednia technologia, w tym przede wszystkim analiza danych oraz sprawne zarządzanie posiadanymi zasobami. "Jedną z technologii, które zamierzamy rozwijać w najbliższym czasie, jest właśnie data mining oraz dobra analiza danych. Do tego celu niezbędna jest odpowiednia infrastruktura, która musi te dane przetworzyć, dobre oprogramowanie, które poradzi sobie z dużą ilością danych. Obecna sytuacja rynkowa sprzyja takim inwestycjom" - mówi Łukasz Neuman.
KRUK wchodzi również w zarządzanie projektami wg najlepszych praktyk ITIL, przy czym rosną fundusze na projekty. Wynika to stąd, że w branży windykacji technologia jest bardzo ważna i daje firmie szerokie możliwości rozwoju.

Krzysztof Jaworski, dyrektor Business IT w DHL Express

Grzegorz Wójcik, CIO Grupy Allegro

Łukasz Neuman, dyrektor Pionu Informatyki i Telekomunikacji w KRUK