Korporacja z przyszłością

"Osiągnęliśmy najwyższe efekty ekonomiczne w całej grupie europejskiej korporacji Computer 2000" - powiedział na konferencji prasowej w Nieborowie 1 bm., dyrektor Domu Handlowego Informatyki, Marek Kwiatkowski. W zakończonym 30 września roku finansowym 1992/1993 wartość sprzedaży DHI osiągnęła 280 mld zł (26,6 mln DM). W ciągu roku nastąpiło więc potrojenie obrotów, na co niewątpliwy wpływ miało związanie się DHI z bardziej doświadczonym partnerem zachodnim.

"Osiągnęliśmy najwyższe efekty ekonomiczne w całej grupie europejskiej korporacji Computer 2000" - powiedział na konferencji prasowej w Nieborowie 1 bm., dyrektor Domu Handlowego Informatyki, Marek Kwiatkowski. W zakończonym 30 września roku finansowym 1992/1993 wartość sprzedaży DHI osiągnęła 280 mld zł (26,6 mln DM). W ciągu roku nastąpiło więc potrojenie obrotów, na co niewątpliwy wpływ miało związanie się DHI z bardziej doświadczonym partnerem zachodnim.

Minął rok od zawarcia umowy między Domem Handlowym Informatyki a największym europejskim dystrybutorem sprzętu komputerowego i oprogramowania - korporacją Computer 2000, której centrala mieści się w Monachium. Był to rok niezwykle dynamicznego rozwoju zarówno całej korporacji, której wartość sprzedaży w 18 krajach Europy od kilku lat stale rośnie, jak i warszawskiego DHI, którego ambicją jest wykreowanie nowego standardu dystrybucji oprogramowania i sprzętu komputerowego w Polsce. Obecnie 90 % produktów oferowanych dealerom (indywidualnej sprzedaży DHI nie prowadzi) jest dostępnych wprost z magazynu. Gromadzone na kilka tygodni zapasy towarów gwarantują bardzo szybką dostawę. Do firm warszawskich zamówiony towar trafia w ciągu jednego dnia, a do najdalszych miejscowości w Polsce - maksymalnie w ciagu trzech dni. Absolutną nowością jest to, że dostawy z DHI są bezpłatne i dzięki temu dealerzy nie muszą zamrażać własnych środków obrotowych. Obecnie ok. 90% towarów z magazynów DHI dostarczanych jest dealerom na zasadach kredytowych.

Konsekwentna polityka rozwijania sieci dealerów współpracujących z DHI przyniosła w ciągu roku widoczne efekty jakościowe i ilościowe. Liczba partnerów handlowyh wzrosła z 300 do ponad 700, z czego bardzo aktywnych jest 520, podczas gdy rok temu było ich zaledwie 150. Większość partnerów DHI stanowią duże i liczące sie firmy. Postrzegają one DHI, nie jako typowego pośrednika czy konkurenta, ale jako pomocnego w osiąganiu profitów partnera. Taką rolę powinien spełniać każdy dystrybutor w nowoczesnym wydaniu


TOP 200