Konsumenci wolą kupować w sklepie niż na Facebooku

Jak pokazuje badanie firmy hybris, producenta wielokanałowych systemów handlu elektronicznego, konsumenci wolą kupować bezpośrednio w sklepie, a nie za pośrednictwem serwisów społecznościowych.

Firma hybris przeprowadziła badanie, którego celem była analiza nastawienia, zachowań i nawyków zakupowych amerykańskich konsumentów w odniesieniu do sprzedawców i wykorzystywanych przez nich mediów społecznościowych. Badanie wykazało, że 65% respondentów nie korzysta z serwisów społecznościowych w celu uzyskania informacji od sprzedawców. Wolą oni wejść bezpośrednio na stronę internetową danej firmy lub do jej sklepu. Duży niepokój tej grupy konsumentów wzbudza ochrona informacji w serwisach społecznościowych.

Wśród pozostałych 35% ankietowanych, którzy korzystają z mediów społecznościowych do nawiązywania kontaktu ze sprzedawcami, najczęściej wybieranym kanałem jest Facebook (75%). Jako główne powody "polubienia" profilu sprzedawcy w tym serwisie respondenci wymieniali "otrzymywanie powiadomień o promocjach" oraz "otrzymywanie kuponów/kodów online" — opcje te zostały uznane za najważniejsze przez 74% ankietowanych. Podobne powody skłaniają konsumentów do śledzenia sprzedawców na serwisie Pinterest i Twitter. Konsumenci, którzy to robią chcą otrzymywać kupony, zniżki, oferty specjalne, informacje o przecenach. Cenią też sobie wyświetlanie produktów powiązanych i wyświetlanie opinii klientów dotyczących określonego produktu.

Zobacz również:

  • Trendy w e-commerce 2024

"Media społecznościowe mogą być cennymi narzędziami zwiększającymi rozpoznawalność sprzedawcy, nie są one jednak obecnie opcją preferowaną przez klientów podczas robienia zakupów. Konsumenci wchodzą na profil sprzedawcy w serwisie społecznościowym, aby zdobyć informacje, które często wykorzystują przy zakupach za pośrednictwem innego kanału. Klienci chcą w dalszym ciągu móc pozyskiwać informacje w wybranym przez nich czasie, miejscu i formie, gdy jednak przychodzi do faktycznego zakupu, media społecznościowe nie są ich ulubioną opcją i nie cieszą się zbytnim zaufaniem" — powiedział Steven Kramer, prezes firmy hybris w Ameryce Północnej. I dodał, że dowodzi to znaczenia, jakie ma spójna, wielokanałowa strategia marketingowa i handlowa sprzedawców, w której media społecznościowe stanowią tylko jeden z elementów większej układanki obejmującej wszystkie kanały.

W badaniu firmy hybris wzięło udział ponad 500 konsumentów ze Stanów Zjednoczonych. Liczba ankietowanych kobiet i mężczyzn była niemal jednakowa.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200