Konsolidacja wokół telekomunikacji

ATM zamierza w ciągu kilku miesięcy przejąć od trzech do pięciu polskich firm. Pierwszą z nich jest KLK Technologie Informatyczne z Katowic.

ATM zamierza w ciągu kilku miesięcy przejąć od trzech do pięciu polskich firm. Pierwszą z nich jest KLK Technologie Informatyczne z Katowic.

Za nabywane 90% udziałów KLK z Katowic ATM zapłaci 45% ceny w gotówce, a 55% akcjami z nowej emisji. Emisja miała zostać przeprowadzona jeszcze w grudniu br., ale - ze względu na czasochłonność procedur związanych z debiutem, w tym publikacją prospektu emisyjnego - odbędzie się w styczniu lub lutym 2007 r. Pozostałe 10% udziałów zatrzymają dotychczasowi udziałowcy KLK pozostający w zarządzie spółki, którzy otrzymają też akcje ATM nowej emisji. Transakcja ma zakończyć się najpóźniej do 15 listopada br.

"Zakup udziałów KLK wpisuje się w strategię rozwoju ATM, mającej na celu wzrost pozycji poprzez konsolidację firm teleinformatycznych" - mówi Tadeusz Czichon, wiceprezes ATM odpowiedzialny za finanse. "Nie chcemy być typowym integratorem. Zależy nam raczej na koncentracji wokół usług telekomunikacyjnych i dostarczaniu treści dla operatorów telekomunikacyjnych i kablowych. W tym kierunku będzie prowadzony rozwój grupy kapitałowej" - dodaje.

Konsolidacja wokół telekomunikacji

Tadeusz Czichon, wiceprezes ATM

Firma planuje wydać na przejęcia od trzech do pięciu polskich spółek teleinformatycznych ok. 100 mln zł pozyskanych dzięki sprzedaży nowych akcji. Jedną z nich jest - większa od KLK pod względem obrotów - spółka o profilu telekomunikacyjnym. Choć nie wiadomo czy dojdzie do tej transakcji, bo jak mówią przedstawiciele ATM "pojawiły się pewne problemy". W sumie prowadzone są rozmowy z pięcioma spółkami teleinformatycznymi. Kolejne inwestycje mają nastąpić na przełomie tego i przyszłego roku.

Przejęcie KLK to pierwszy dokonany przez ATM zakup firmy, która ma już rozwinięty biznes. Do tej pory warszawska spółka zakładała nowe firmy (Cineman, iloggo, mPay, rec-order). Powodem zmiany strategii jest fakt, że przedstawiciele ATM wiedzą, iż spółka ta jest jeszcze zbyt mała, aby być postrzegana jako silny gracz na polskim rynku. Po zakończeniu planowanej konsolidacji rynku przychody Grupy ATM mają wzrosnąć do 300 mln zł (119 mln zł w 2005 r.). Inwestycje te mają też zapewnić spółce możliwość dotarcia do większej rzeszy klientów. "Mamy bardzo ciekawe rozwiązania technologiczne, choć nieco gorzej jesteśmy przygotowani do ich sprzedaży. Dlatego chcemy współpracować ze spółkami o rozbudowanej strukturze handlowej" - opowiada Tadeusz Czichon.

ATM szuka do przejęcia zarówno firm telekomunikacyjnych (operatorów z odpowiednim portfolio produktów i usług, zwłaszcza dostawców kwalifikowanej zawartość treści), jak i integratorów systemowych - mniej lub bardziej związanych z projektami telekomunikacyjnymi. "KLK nie jest w czołówce firm spełniających te warunki. Ma jednak inne atuty, np. ciekawy przekrój klientów, zwłaszcza wśród małych i średnich przedsiębiorstw oraz konkretnych, interesujących nas branż - energetycznej i finansowej. Do tych klientów chcielibyśmy dotrzeć z usługami, a w przypadku rynku MSP również z ofertą outsourcingową ATM Services" - wyjaśnia Tadeusz Czichon. Atutem KLK jest także silna pozycja na rynku systemów zasilania gwarantowanego.


TOP 200