Konsole wstrzymują rozwój gier PC
- IDG News Service,
- 22.03.2011, godz. 09:50
Produkcja gier skupiona wokół konsol jest frustrująca dla niektórych deweloperów. Czują się zobowiązani do korzystania z przyjaznego konsolom oprogramowania pośredniczącego jak DirectX lub Open GL. Zamiast tego woleliby używać własnego kodu, który wykorzystałby pełną moc drzemiącą w komputerach PC.
Polecamy:
- AMD Radeon HD 6990 - najpotężniejsza karta graficzna
- Crysis 2 zadziała sprawniej na PlayStation 3 niż Xboksie 360?
Zobacz też:
Według Huddy’ego doprowadziłoby to, do zwiększenia różnorodności grafiki gier oraz szybkości ich działania na komputerach PC. Większym wyzwaniem byłoby jednak sprawienie, by gry działały na szerokim zakresie sprzętu.
Zobacz również:
- Powody dla których 16 GB RAMu powinno być standardem
- Oto kolejny przykład, co potrafi sztuczna inteligencja
Obecnie wiele gier wydawanych jest od razu na wszystkie platformy. Wersje PC nie wykorzystują całej mocy najnowszych kart grafiki, a ich sterowanie jest bardzo konsolowe, co nie musi być plusem na platformie wyposażonej domyślnie w klawiaturę i mysz.
Z wypowiedzi Huddy'ego wynika, że zarówno gracze, jak i deweloperzy byliby zadowoleni z powrotu stanu z połowy lat dziewięćdziesiątych, kiedy gry PC wyznaczały nowe trendy. Problem tkwi jednak w opłacalności. Jedna platforma to mniej odbiorców. Jest to więc droga tylko dla deweloperów skupionych na komputerach PC. Takich jest coraz mniej.