Konsole wstrzymują rozwój gier PC
-
- IDG News Service,
-
- 22.03.2011, godz. 09:50
Produkcja gier skupiona wokół konsol jest frustrująca dla niektórych deweloperów. Czują się zobowiązani do korzystania z przyjaznego konsolom oprogramowania pośredniczącego jak DirectX lub Open GL. Zamiast tego woleliby używać własnego kodu, który wykorzystałby pełną moc drzemiącą w komputerach PC.


Niektórzy deweloperzy chcieliby zerwać z DirectX
Polecamy:
- AMD Radeon HD 6990 - najpotężniejsza karta graficzna
- Crysis 2 zadziała sprawniej na PlayStation 3 niż Xboksie 360?
Zobacz też:
Według Huddy’ego doprowadziłoby to, do zwiększenia różnorodności grafiki gier oraz szybkości ich działania na komputerach PC. Większym wyzwaniem byłoby jednak sprawienie, by gry działały na szerokim zakresie sprzętu.
Zobacz również:
- Apple 1 należący do Steve'a Jobsa sprzedany za gigantyczną cenę
- Usługa Stadia będzie funkcjonować tylko do końca tego roku
Obecnie wiele gier wydawanych jest od razu na wszystkie platformy. Wersje PC nie wykorzystują całej mocy najnowszych kart grafiki, a ich sterowanie jest bardzo konsolowe, co nie musi być plusem na platformie wyposażonej domyślnie w klawiaturę i mysz.
Z wypowiedzi Huddy'ego wynika, że zarówno gracze, jak i deweloperzy byliby zadowoleni z powrotu stanu z połowy lat dziewięćdziesiątych, kiedy gry PC wyznaczały nowe trendy. Problem tkwi jednak w opłacalności. Jedna platforma to mniej odbiorców. Jest to więc droga tylko dla deweloperów skupionych na komputerach PC. Takich jest coraz mniej.