Konsekwentna zmiana

Kluczowe systemy i rozwiązania w obszarach:

Podstawowe systemy zarządcze - SAP ERP, trwa wybór drugiego systemu dla małych spółek

Raportowanie/ Informacja zarządcza - SIK -System Informowania Kierownictwa (Hyperion), BI + hurtownia danych (wdrożenie trwa) - Business Object

Obsługa klienta (sprzedaż): SOS - System Obsługi Sprzedaży (zintegrowane systemy billingowe i CRM - trwa wybór wykonawcy), portal internetowy, aplikacje mobilne

System obiegu dokumentów: IBM FileNet oraz Infos.net

Systemy technologiczne: SCADA, SID, AMI

Inwentaryzacja sieci - GIS

Do centralnego planowania i monitorowania danych finansowych spółek został wdrożony System Informowania Kierownictwa (SIK), wykorzystujący technologię Hyperion. Wszystkie spółki wprowadzają do niego dane dotyczące planów ekonomiczno-finansowych oraz comiesięczne postępy ich wykonania, które dzięki temu są konsolidowane w jednym miejscu. Możliwość centralnego zarządzania finansami Grupy Energa przynosi szereg wymiernych korzyści. Pozwala na przykład na terminowe przygotowywanie wiarygodnych informacji zarządczych, dających podstawy do podejmowania decyzji menedżerskich. W trakcie realizacji jest projekt wdrożenia systemu Business Intelligence z hurtownią danych. Będzie wspierał analizy związane z rozliczeniami i obsługą klienta, gdzie są największe potrzeby analityczno-informacyjne.

Standardy na szynie

Przeprowadzona centralizacja i konsolidacja głównych aplikacji biznesowych oraz powołanie CUW pozwoliły na usprawnienie przepływu informacji zarządczej. Już po trzech dniach od zakończenia miesiąca znane są wyniki Grupy z tego okresu. Zastosowanie światowej klasy standardów i narzędzi podnosi wiarygodność Grupy w oczach instytucji finansowych, rynku i instytucji nadzorczych. "Szybka wymiana informacji i współdzielenie systemów nie byłyby możliwe bez nowoczesnej sieci światłowodowej, którą uruchomiono półtora roku temu. Przepływność na poziomie 5 Gb/s pozwoliła na centralizację wielu systemów, a także na uruchomienie szeregu usług dodatkowych, takich jak: poczta korporacyjna, telefonia IP, wideokonferencje, wspólne repozytoria danych" - mówi Roman Dudzik.

Transformacja IT w Grupie Energa - najważniejsze obszary:

Organizacja

Usługi IT

Projekt(y) IT

Sourcing IT

Architektura

Wewnętrzną współpracę podmiotów w grupie wspomaga jednolity standard korzystania z narzędzi takich jak poczta korporacyjna (Exchange), Active Directory czy Sharepoint. Korzysta z nich 8 tys. użytkowników. Trwa wdrożenie narzędzia do zarządzania projektami Microsoft EPM. "Niebawem ruszy wdrożenie nowej korporacyjnej szyny danych. Wybór produktu i jego integratora właśnie został zakończony. To, co wyróżnia ten projekt to fakt, że szyna połączy systemy informatyczne i technologiczne wykorzystywane w Grupie Energa" - mówi Roman Dudzik.


TOP 200