Konkurs marzeń

Lider biznesowy, skoncentrowany na ludziach

Janusz Stankiewicz doprowadził do fuzji technologicznej dwóch dużych organizacji - GE Money Bank i tzw. mini-BPH. Od 1 stycznia br. oba banki funkcjonują jako jedna organizacja - Bank BPH Grupa GE Capital. "Za motto obrał sobie hasło: Postrzegam siebie jako lidera biznesowego, skoncentrowanego na ludziach. Kierowany przez niego projekt fuzji banków zakończył się pełnym sukcesem, choć wymagał koordynacji działań 340 osób z biznesu i 550 osób z personelu IT. Projekt objął 300 oddziałów i konieczność przeorganizowania ok. 300 aplikacji. Najlepszym dowodem sukcesu jest fakt, że - przy ujednoliconym sposobie obsługi klientów i produktów - niezakłócona została dostępność do tych usług dla klientów obydwu banków. Jak sam opowiada, podobnych fuzji na świecie, o których wiadomo, że się udały, nie było" - mówił podczas mowy na cześć laureta Konkursu Andrzej Galik, CIO Roku 2006, koordynator ICT w Krajowym Punkcie Kontaktowym Programów Badawczych UE, juror Konkursu.

Swoją karierę Janusz Stankiewicz zaczynał w drugiej połowie lat 70., w jednym z największych zakładów przemysłowych PRL, gdzie zdobywał doświadczenie biorąc udział w budowie i wdrażaniu licznych aplikacji na platformie mainframe i midrange. I to był okres, kiedy, jak wspomina, poznał informatykę od podstaw. "Na początku lat 90. postanowił przenieść się do ciepłych krajów. Tam miał możliwość zgłębiać wiedzę i umiejętności w licznych projektach informatycznych w sektorze przemysłowym, zdrowia i finansowym. Ale punktem zwrotnym w jego karierze było podjęcie pracy w jednym z banków, gdzie szybko przeszedł od nadzorowania pojedynczych zadań i projektów do wzięcia odpowiedzialności za kierowanie organizacją IT. Jest przekonany, że kierowana przez niego organizacja, ale również kultura zarządzania i wartości, jakie wniósł do zespołu, przyczyniły się w dużym stopniu do wzrostu finansowego banku w latach 1997-2007" - mówił Andrzej Galik.

CIO dający oddech biznesowi

Janusz Stankiewicz doprowadził do fuzji technologicznej dwóch dużych organizacji - GE Money Bank i tzw. mini-BPH. Od 1 stycznia br. oba banki funkcjonują jako jedna organizacja - Bank BPH Grupa GE Capital.

Jury Konkursu uznało także za konieczne wyróżnić dwóch CIO, w których osiągnięciach można dopatrywać się pewnych analogii. "Oto zdecydowani, o pewnej ręce, utalentowani top menedżerowie IT, których działania mogą w kapitalny sposób wpłynąć na ekonomiczną sytuację ich firm" - powiedział Szymon Augustyniak, redaktor naczelny CIO. Magazynu Dyrektorów IT podczas laudacji na Gali Konkursu. Paweł Dobrzański, CIO w Ruch SA, przedstawił w Konkursie CIO Roku 2009 swoje osiągnięcia w uruchomieniu usługi "Paczka w Ruchu", a Paweł Leżański, CTO w Grupie Onet.pl, stworzył pierwszą w Polsce, budowaną od zera serwerownię o wysokiej gęstości mocy.

"Paweł Dobrzański przy pomocy własnych tylko zasobów, zdany tylko na siebie, zrealizował projekt, który może być impulsem o znaczeniu strategicznym dla biznesu i ogólnej sytuacji spółki. Nie tylko dostrzegł potencjał biznesowy w pomyśle, który tlił się w jego organizacji, ale też podjął wyzwanie, którego inni unikali. Zdecydował się na to, ponieważ dostrzegł także inny potencjał: wygłodzonych innowacyjnych wyzwań pracowników. Projekt i działania, które przy nim wykonano i które dzieją się nadal, to dowód że odwaga, determinacja, talent menedżerski sprawiają, że tylko wyobraźnia stanowi ograniczenie" - powiedział Szymon Augustyniak.

"Paweł Leżański, to także CIO o pewnej ręce, ufny swojej wiedzy, intuicji, współpracujących z nim ludzi. Wierzy, że najlepiej zna uwarunkowania i unikalne potrzeby biznesu, który reprezentuje, którego częścią jest IT. Dlatego projekt technologiczny, infrastrukturalny, można powiedzieć, standardowy, uznał - wobec braku referencji i kompetencji na rynku - za niestandardowy. I drogą błędów oraz odkryć taki standard dla swojej organizacji, od nowa, ustanowił. Sytuacja nabrała rumieńców, gdy - pomyślany jako przedsięwzięcie na potrzeby własne spółki - projekt wzbudził zainteresowanie komercyjne zewnętrznych klientów. Powstał obiecujący, atrakcyjny produkt, a na bazie doświadczeń z projektu - wizja kolejnego produktu, który w warunkach wyjątkowo zmiennego rynku, przynosi nowe, strategicznie istotne źródło zysku. Tam gdzie każdy konkurent jest zaledwie <<one click away>>, Paweł Leżański, CTO Grupy Onet.pl, z centrum danych uczynił centrum zysku" - powiedział Szymon Augustyniak.


TOP 200