Konkurencja dla wytrwałych

Dlaczego?

Kompetencje bez pomysłowości i elastyczności dają zazwyczaj w efekcie mało atrakcyjną i z reguły drogą usługę wsparcia technicznego, czyli coś, co istnieje na rynku od zawsze i jest dla klientów raczej koniecznością niż wynikiem wolnego wyboru. Trudno oczekiwać, że taka oferta spotka się z wielkim zainteresowaniem, zwłaszcza w obecnym klimacie gospodarczym.

Słaba organizacja pracy, czyli problem numer jeden większości polskich przedsiębiorstw - z firmami informatycznymi na czele - to z kolei pewna recepta na kłopoty. Umowy outsourcingowe są dla klienta atrakcyjne i wiarygodne dopiero wtedy, gdy niedotrzymanie postanowień, np. terminów, jest obłożone naprawdę wysokimi karami. Klient ma wtedy prawo przypuszczać, że dostawca rzeczywiście dołoży wszelkich starań, by owych kar nie musiał płacić.

Bilansowanie wielkości przychodów i zakresu zobowiązań outsourcingowych to bez wątpienia bardzo trudna i ryzykowna sztuka. Wśród zainteresowanych zawsze znajdą się bowiem tacy, dla których outsourcing to kolejna okazja do zdobycia taniego kredytu kupieckiego albo wzbogacenia się na karach umownych. Nie każdy klient zasługuje na wysokie zaufanie.

Wśród oferowanych przez Państwa usług są takie, o których raczej rzadko się słyszy, m.in. outsourcing systemów pamięci masowych oraz systemów bezpieczeństwa. Które z oferowanych przez Evercom usług outsourcingowych cieszą się największym powodzeniem?

Jest ich kilka. Jednym z najszybciej rosnących obszarów jest przejmowanie odpowiedzialności za zabezpieczanie zapasowych kopii danych. Z uzgodnioną częstotliwością nasz pracownik pojawia się w firmie klienta, kontroluje procedury realizacji kopii i - najczęściej jako jedyny uprawniony - wymienia kasety z taśmami, które trafiają później do skrytki bankowej. Wygląda na to, że usługi tego rodzaju staną się niedługo powszechne. Kolejny obszar, w którym widzę szanse na wzrost, to zdalny backup wykonywany online za pomocą bibliotek pracujących w naszym centrum danych. Oczywiście ma to zastosowanie w przypadku, gdy danych nie przybywa lawinowo.

Coraz częściej przychodzi nam podpisywać kompleksowe umowy na utrzymanie czy też zarządzanie wybranymi systemami - zarówno w siedzibie klienta, jak i zdalnie. Zarządzamy m.in. macierzami, bibliotekami taśmowymi, serwerami backupowymi, systemami bezpieczeństwa i sieciami. Z biegiem czasu zakres naszych usług wykonywanych na rzecz jednego klienta zazwyczaj się rozszerza. W niektórych przypadkach zarządzamy całą infrastrukturą włącznie z systemami operacyjnymi, a niekiedy także aplikacjami. W kilku firmach przygotowujemy się do przejęcia w outsourcing całych procesów biznesowych, np. drukowania i kopertowania.

Outsourcing systemów bezpieczeństwa to dziedzina, która dopiero powstaje. Zainteresowanie klientów usługami związanymi z bezpieczeństwem bierze się głównie z powodów organizacyjnych i finansowych. Jednocześnie jednak pojawiają się obawy, czy tak ważny obszar oddawać pod kontrolę firmy zewnętrznej. Kluczowe znaczenie ma tu wprowadzenie właściwych zabezpieczeń proceduralnych. Wciąż zbieramy doświadczenia - podpisaliśmy dopiero kilkanaście kontraktów w tym zakresie.

Oprócz usług outsourcingowych oferujemy klientom niestandardowe usługi wsparcia technicznego na warunkach, których z tych czy innych względów nie są w stanie zapewnić dostawcy. Może to być np. naprawa/wymiana urządzeń z gwarancją przywrócenia funkcjonalności w czasie nie dłuższym niż 90 min od potwierdzonego zgłoszenia albo szybka dostawa części zamiennych do urządzeń, które wyszły z produkcji i to w cenach znacznie niższych od tych, które figurują w cennikach serwisowych. To również buduje zaufanie.


TOP 200