Koniec z dzieleniem się hasłami na Netflix

Amerykański gigant streamingowy rozpoczyna walkę z użytkownikami, którzy przekazują sobie hasła i korzystają z jednego konta Premium.

Po pilotażowym programie uruchomionym w wybranych krajach Ameryki Łacińskiej Netflix zamierza globalnie rozpocząć walkę z dzieleniem się hasłami do płatnych kont w portalu streamingowym.

Netflix walczy z współdzieleniem kont
Źródło: Netflix.com

Netflix walczy z współdzieleniem kont

Źródło: Netflix.com

Netflix od wielu lat mierzy się z problemem współdzielenia kont. Z jednej subskrypcji premium bardzo często korzysta większa ilość użytkowników.

Zobacz również:

  • Stranger Things nie uratowało Netflixa - milion subskrypcji mniej
  • Nvidia: spadek przychodów o 51% w dziale gamingowym

Od początku 2023 roku firma Netflix pobierać będzie dodatkowe opłaty od użytkowników kont, z których logowanie odbywa się w wielu lokalizacjach poza tą wskazaną jako adres główny. W przypadku powtarzających się logować spoza lokalizacji ustawionej jako domowa firma doliczy opłatę.

Wysokość dopłaty nie została jeszcze ujawniona. W przypadku pilotażowych kont, które zostały objęte programem testów wynosiła ona około 3 dolarów miesięcznie za dwie osoby, które mieszkają poza adresem domowym.

Podczas spotkania Netflix, na którym ogłaszano wyniki finansowe za Q3/2022 przedstawiciele amerykańskiej firmy przekazali, że zmiana zostanie aktywowana na kontach od stycznia 2023 roku.

Jeżeli właściciel konta poprosi użytkowników o zaprzestanie korzystania z jego konta będzie możliwość przeniesienia ich danych na nowe konto za pomocą specjalnie przygotowanego narzędzia do migracji.

Najnowsze wyniki finansowe wskazują, że Netflixowi udało się zatrzymać spadkowy trend w liczbie subskrybentów. Od lipca do września przybyło łączenie 2,4 miliona użytkowników netto na całym świecie.

Netflix argumentuje decyzję o dopłatach do kont współdzielonych chęcią oferowania lepszego contentu dla użytkowników korzystających z platformy zgodnie z regulaminem.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200