Koniec pewnej ery elektromobilności - Nissan Leaf bez następcy

Nissan Leaf to auto, które zelektryfikowało Europę i Stany Zjednoczone ponad 10 lat temu. Niedługo auto przejdzie do historii.

Nissan Leaf to auto, dzięki któremu Japończycy udowodnili, że możliwa jest budowa nowoczesnego, użytecznego oraz taniego w zakupie i utrzymaniu samochodu elektrycznego. Trudno w to uwierzyć, ale najstarsze egzemplarze Leafa mają już 12 lat. Na przestrzeni tego czasu na rynku pojawiło się mnóstwo aut elektrycznych, a aktualnie przeżywamy boom na tego typu konstrukcje. Nie zmienia to faktu, że to właśnie Leaf, który pojawił się na rynku dwa lata przed Teslą Model S stanowił podwaliny elektryfikacji aut osobowych w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Nissan Leaf drugiej generacji
Źródło: nissan.com

Nissan Leaf drugiej generacji

Źródło: nissan.com

Nissan Leaf w ciągu swojej historii otrzymał wiele nagród. Najważniejsze z nich to:

  • Pierwszy na świecie masowo produkowany samochód elektryczny
  • Najlepiej sprzedający się samochód elektryczny na świecie
  • Światowy samochód roku
  • Europejski Samochód Roku

Po 12 latach na rynku oraz dwóch generacjach Nissan poinformował, że zamierza zakończyć produkcję modelu Leaf. Na szczęście nie stanie się to z dnia na dzień.

Według uzyskanych informacji samochód pozostanie w produkcji do 2025 roku, a w więc jeszcze przez trzy lata. Nie powinniśmy jednak spodziewać się nowej generacji, ani znaczącego faceliftingu aktualnie sprzedawanego modelu.

W grudniu 2019 roku Nissan poinformował o sprzedaży 450 tysięcy egzemplarzy Nissana Leaf. Tym samym jest to najlepiej sprzedające się auto elektryczne na świecie.

Pierwszy model został wprowadzony do sprzedaży w grudniu 2010 roku. Mowa o samochodzie z baterią o pojemności 24 kWh, która pozwala na pokonanie do 175 KM w cyklu NEDC.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200