Koniec PGP

Firma Network Associates, twórca jednego z najpopularniejszych narzędzi do szyfrowania poczty elektronicznej – PGP – zapowiedziała, że zaprzestanie jego produkcji.

Firma Network Associates, twórca jednego z najpopularniejszych narzędzi do szyfrowania poczty elektronicznej – PGP (Pretty Good Privacy) – zapowiedziała, że zaprzestanie jego produkcji. Powodem takiej decyzji jest, według Network Associates, nikłe zapotrzebowanie na program wśród klientów komercyjnych.

PGP dostępne było do niedawna w dwóch wersjach: darmowej – przeznaczonej dla użytkowników indywidualnych oraz komercyjnej – skierowanej do firm i klientów instytucjonalnych. Ci ostatni nie wykazywali jednak zbyt dużego zainteresowania możliwością zakupu PGP.

Zobacz również:

  • Google zmienia algorytmy - więcej reklam w Gmailu

Network Associates (produkujący m.in. także popularny pakiet antywirusowy McAfee VirusScan) postanowiła zatem wystawić swój dział zajmujący się PGP na sprzedaż. Nie znalazł się jednak nikt chętny do jego przejęcia – stąd decyzja o zamknięciu działu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200