Komunikacja pod większą kontrolą

Od października br. wszystkie produkty z rodziny Blue Coat ProxySG mogą kontrolować komunikatory internetowe i aplikacje typu Instant Messaging (IM). Mają też większe możliwości filtrowania zawartości poczty elektronicznej i stron WWW. Urządzenia Blue Coat ProxySG integrują zaawansowane zadania serwerów proxy z funkcjami zapewniającymi bezpieczeństwo sieci.

Po raz pierwszy urządzenia te pozwalają administratorom sieci kontrolować komunikatory internetowe wykorzystywane przez użytkowników sieci przedsiębiorstwa na poziomie dostępu, logowania i raportowania. Administratorzy mogą skonfigurować komunikator do wewnętrznego lub zewnętrznego użytkowania; określić, który protokół IM i przez kogo będzie wykorzystywany oraz ustawić zasady uwierzytelniania. Możliwe jest blokowanie załączników wg rodzaju pliku, zamknięcie dostępu do chatów, blokada komunikacji z wykorzystaniem dźwięku i przekazu wideo oraz kontrola sposobu użytkowania komunikatorów wg statusu np. "niedostępny", "dostępny", "zaraz wracam". Urządzenia umożliwiają również filtrowanie zawartości rozmów prowadzonych za pośrednictwem komunikatorów internetowych według zdefiniowanych słów-kluczy, dzięki czemu administratorzy mogą zablokować niepożądany komunikat. Ponadto Blue Coat umożliwia szczegółowe logowanie dostępu, a także archiwizowanie komunikatów do późniejszego wglądu.

Kolejną nowością w urządzeniach Blue Coat ProxySG jest współpraca z bazą danych zawartości WWW przygotowaną i na bieżąco aktualizowaną przez firmę SurfControl, a składającą się z ponad 5 mln stron WWW pogrupowanych w 40 kategorii. Urządzenia Blue Coat współpracują teraz z trzema bazami danych URL do filtrowania zawartości WWW: Secure Computing, Websense Enterprise i SurfControl. Przedsiębiorstwa mogą wybrać bazę danych najbardziej odpowiednią do ich potrzeb.

Zobacz również:

Dystrybutorem firmy BlueCoat w Europie Środkowowschodniej jest Veracomp. Obecnie w jego ofercie dystrybutora są dostępne urządzenia Blue Coat ProxySG 400, 800 i 6000.