Komunikacja oparta o cloud

Tradycyjne systemy telekomunikacyjne są wypierane przez bazujące na chmurze oprogramowanie. W 2017 roku globalne obroty w segmencie systemów zunifikowanej komunikacji wzrosły o 5 proc., a na rynku pojawiają się coraz to ciekawsze rozwiązania.

fot. pexels.com

Nowoczesne narzędzia do komunikacji to podstawa w firmach, które chcą sprawnie działać na współczesnym rynku. Systemy zintegrowanej komunikacji (Unified Communications), bazujące na powiązanych ze sobą wspólnym interfejsem kanałach komunikacyjnych, coraz śmielej sięgają po rozwiązania chmurowe, by jeszcze bardziej odpowiadać potrzebom współczesnego pracownika. Niebagatelną rolę odgrywa tu czynnik mobilności – dziś praca to nie biurko, komputer i telefon stacjonarny, ale narzędzia mobilne, pozwalające na uzyskanie dostępu do informacji służbowych z każdego miejsca i o każdym czasie.

Obraz rynku

Niedawno Computerworld ogłosił wyniki konkursu Best in Cloud 2018. Jedną z kategorii był „Najlepszy produkt chmurowy do zintegrowanej komunikacji”. Zgłoszenia konkursowe takich firm jak Unified Factory, Data Interchange, Focus Telecom Polska, Infinite, Microsoft, Netia czy SoftwareHut pokazały, jaki jest obraz obecnego rynku i nowe podejście do komunikacji. Na przykład rozwiązanie Unified Factory PRO (firma Unified Factory, zwycięzca kategorii) bazuje na wielokanałowym Contact Center, wspieranym przez sztuczną inteligencję dla działów sprzedaży i obsługi klienta, łącząc 4 kanały komunikacji, między innymi Facebooka. Oznacza to, że firma odrobiła lekcję, zauważając wzrost znaczenia dość istotnego kanału komunikacyjnego, jakim są sieci społecznościowe. Focus Telecom Polska postawił w konkursie na platformę Focus Contact Center, integrującą komunikację telefoniczną, mailową, SMS-ową, czatową i www.

Team wypiera Skype

Globalny gigant z Redmont, czyli Microsoft, postanowił natomiast zaprezentować w konkursie następcę Skype for Business, czyli platformę Teams. Małe i średnie firmy na całym świecie od lat wykorzystują do komunikacji Skype’a. Świat nowych technologii bardzo szybko się zmienia, dlatego nawet najwięksi (Microsoft kontroluje aż 67 proc. rynku narzędzi do zintegrowanej komunikacji) muszą zmieniać się wraz z nim.

Decyzja Microsoft o zastąpieniu Skype’a platformą Teams wywołała sporo emocji. Nic dziwnego, skoro jest to jedno z najpopularniejszych narzędzi do komunikacji. Skype for Business pozwala na przesyłanie wiadomości błyskawicznych, połączeń konferencyjnych i innych funkcji znanych z tradycyjnych rozwiązań. Najnowsze narzędzie Microsoftu dodatkowo oferuje usługi znane z takich aplikacji jak Slack, Circuit czy Spark.

„Microsoft opracował narzędzie integrujące wszystkie elementy niezbędne do zapewnienia sprawnej współpracy. Użytkownik otrzymuje kompleksowe rozwiązanie łączące grupy Office 365, dokumenty, zapisy rozmów, a także integrujące głos i obraz. Co ważne, Teams można uruchomić zarówno poprzez aplikację na pulpicie, przeglądarkę, jak i klienta na urządzeniach mobilnych” - podsumowuje Daniel Kaczmarczyk, Cloud Sales Director z firmy Senetic (Partner Roku Microsoft w segmencie MŚP).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200