Komunikacja konwersacyjna dostępna dla każdego

Coraz więcej firm zaczyna wdrażać konwersacyjne platformy sztucznej inteligencji, które pozwalają im elastycznie rozwijać swoje biznesy. Aby ułatwić wprowadzanie AI, Google wprowadza do oferty usługę „Bot-in-a-Box”.

Źródło: Jack Moreh/freerangestock.com

Nowa usługa wchodzi w skład szerszej platformy wspierającej komunikację konwersacyjną, noszącej nazwę Google Business Messages. Jest to opracowany przez Google Cloud, oparty na sztucznej inteligencji system, który obsługuje klientów za pomocą czatów tekstowych. Czaty można uruchamiać z wyszukiwarki Google czy aplikacji Google Maps.

Platformy takie Google Business Messages cieszą się coraz większym zainteresowaniem, gdyż pandemia zmusiła wiele osób do korzystania z tekstu. Chatboty mogą przetwarzać tekst konwersacyjny i odpowiadać za pomocą naturalnie brzmiących odpowiedzi. Boty można również zaprogramować tak, aby łączyły się z bazami danych i wyświetlały na żądanie potrzebne dane.

Zobacz również:

  • 11 wskazówek dotyczących wyboru i wdrożenia systemu ERP
  • Cyberprzestępczość – złoto dla zuchwałych
  • Ten chatbot może przejąć osobowość każdej osoby

Bot-in-a-Box sprawia, że rozpoczęcie pracy z konwersacyjną sztuczną inteligencją jest jeszcze łatwiejsze. Ta nowa funkcja ułatwia firmom szybkie dodawanie opcji obsługującej automatycznie tekst konwersacyjny, bez konieczności dodatkowego kodowania lub pisania skryptów. Pracownik może tu napisać dokument zawierający potencjalne pytania i odpowiedzi, a bot wykona resztę pracy, odpowiadając klientowi na czacie tekstowym.

Bot może zrozumieć to samo pytanie wyrażone na różne sposoby i nadal dokładnie odpowiadać, korzystając z możliwości uczenia maszynowego. Na przykład w zwykłej rozmowie nie ma różnicy między „Gdzie jest moje zamówienie?” i „Co się dzieję z moim zamówieniem?” lub „Powiedz mi coś o moim zamówieniu”. Również bot każde takie pytanie zinterpretuje w ten sam sposób.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200