Komputer za abonament

Dostawca internetu Hyperion wraz z producentem pecetów NTT rozpoczną od przyszłego roku sprzedaż dostępu do internetu wraz z komputerem. Na podobnej zasadzie sieci komórkowe sprzedają telefon za symboliczną złotówkę, klient spłaca aparat w ratach, w ramach abonamentu.

Klienci Hyperiona w ramach subskrybcji otrzymają dostęp do internetu oraz specjalnie przygotowany do internetu komputer PC.

Oferta skierowana będzie do osób, które z różnych względów nie mają komputera. Firma zaoferuje dedykowany do pracy w sieci Hyperion komputer NTT System Hyperion. Miesięczna opłata za dostęp do internetu i peceta ma być znacznie niższa od typowej raty za klasyczny komputer. - Bedzie to kwota rzędu 100 - 150 zł - mówi Tomasz Gajdziński, prezes zarządu Hyperion S.A.

W ramach usługi serwisant firmy Hyperion ma dostarczyć i podłączyć maszynę do internetu. W przypadku awarii, ma być ona wymieniona na nową w przeciągu 24 godzin. Z usługi w każdym momencie będzie można zrezygnować. Pod koniec umowy komputer będzie można wykupić za symboliczną złotówkę. - Oferta ma być przeznaczona między innymi dla osób starszych, które obawiają się komputera - wyjaśnia Gajdziński.

Poza NTT w projekcie wezmą udział znany bank europejski, producenci części i oprogramowania komputerowego. Hyperion nie podał nazw współpracujących firm.

Hyperion działa głównie na dużych osiedlach, w ponad 20 miastach Polski. Firma ma 60 tys. abonentów, lecz w obecnym zasięgu jest 300 tys. gospodarstw domowych, z czego aż 200 tys. nie ma komputera. Nowa oferta ma pomóc w zwiększeniu udziałów w rynku.

Dzięki aliansowi z NTT Hyperion chce zwiększyć liczbę użytkowników o 50-80% w przeciągu dwóch lat, a także zintensyfikować sprzedaż usług multimedialnych, takich jak wideo na żądanie, gdyż komputer będzie je w pełni obsługiwał. Firma będzie korzystać z platformy Cinem@an, tej samej którą wykorzystuje TP S.A. w usłudze Neostrada.

Hyperion S.A. zadebiutował na warszawskiej Giełdzie w sierpniu tego roku. Spółka pozyskała z rynku 35 mln zł, które przeznaczy w większej części na kosolidację rynku usług teleinformatycznych, a także wdrażanie nowych technologii oraz telefonię VoIP i telewizję internetową.

Według danych Gartnera za III kwartał 2006 NTT był czwartym największym sprzedawcą komputerów PC w Polsce, z 5,6% udziałem w rynku.

http://www.hyperion.pl

Patrz także:

Hyperion: 1 mln zł zysku, 5 mln zł przychodu w III kwartale

Hyperion chce być większym dostawcą internetu niż wszystkie telewizje kablowe

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200