Komputer dzwoni do banku

CSBI wyposażyło warszawski Powszechny Bank Kredytowy S.A. w system Corporate/Home Banking.

CSBI wyposażyło warszawski Powszechny Bank Kredytowy S.A. w system Corporate/Home Banking.

Dzięki systemowi CSBI instytucjonalni klienci Powszechnego Banku Kredytowego S.A. (PBK) mogą przeprowadzać większość transakcji bez konieczności spotykania się z pracownikami banku. Minął prawie rok od założenia instalacji pilotażowej w warszawskim oddziale PBK, a obecnie system działa w 28 placówkach w całej Polsce. Według szacunkowych danych, wartość kontraktu wynosi 600 tys. zł.

Stworzony (na początku listopada 1995 r.) w Progressie system CSBI został zainstalowany w warszawskim oddziale PBK. Wkrótce uruchomiono kolejną instalację pilotażową w Zabrzu. Z systemu mogą korzystać zarówno osoby fizyczne, jak i instytucje, jednak PBK usługę tę oferuje na razie jedynie przedsiębiorstwom.

Corporate/Home Banking (CHB) umożliwia klientom korzystanie z serwisu bankowego, przygotowywanie zleceń i komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej, przechowywanie i przeglądanie danych bankowych. Użytkownik korzystający z aplikacji VideoTEL, dostarczonej przez CSBI, komunikuje się z systemem CHB poprzez modem. W transmisji wykorzystywany jest algorytm kodowania danych DES, a dodatkowo każda przesyłka opatrzona jest podpisem elektronicznym RSA.

"Za kilka miesięcy w naszych oddziałach będzie wdrożony moduł foniczny systemu CHB, czyli Bankofon" - stwierdził Marek Kluciński z PBK, dodając, że system ten będzie wkrótce dostępny również dla klientów indywidualnych. Bankofon włączono do oferty CSBI w tym roku, a jego wersja pilotażowa obsługuje obecnie warszawskich klientów PBK. W podstawowej konfiguracji Bankofon umożliwia klientowi uzyskanie informacji o bieżącym stanie posiadanych przez niego rachunków. Obecnie trwają prace nad udostępnieniem użytkownikom Bankofonu zasobów archiwum CHB (np. informacji o kilku ostatnich operacjach na rachunku) i umożliwieniem składania zleceń przelewów do określonej kwoty.


TOP 200